منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نشست مرگ آگاهی در دانشگاه سوره به همت گروه معارف و عمومی در سالن شهید فهیمی دانشکده هنر دانشگاه سوره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره نشست علمی با موضوع مرگ آگاهی به سخنرانی عباس موزون مجری و پژوهشگر، کارگردان و تهیه کننده برنامه پس از زندگی برگزار شد. وی در این نشست تخصصی با عنوان مرگ آگاهی با دانشجویان دانشگاه سوره به بحث و گفت و گو پرداخت.

دکتر عباس موزون در ابتدا با بررسی صفحه حوادث چند سایت و تصاویر روزنامه ها به تکرار و اصرار در استفاده از برخی واژگان که دارای بار معنایی مضاعف در ارائه اخبار هستند اشاره کرد و گفت: این اخبار حوادث می توانست بدون استفاده از جزئیات و کلمات خشونت‌آمیز نیز مطلب خود را بنویسد اما با تحلیل محتوای برخی واژگان متوجه می شویم که برای جذب مخاطب تلاش شده تا از واژه‌های خشن و دارای معانی استفاده شود.

موزون در ادامه با اشاره به حضور دانشجویان رشته هنر و رسانه در این نشست بیان کرد: هنرمند باید طبق رسالتی که دارد شاغل در هنر بشود و متوجه این باشد ماموریت خود را در چه چیزی قرار می‌دهد. هنرمند باید بداند آرامش خود، محیط و پیرامونش را خلق می کند یا باعث رَمِش آن می شود.

او با اشاره به نمایشنامه معروف هملت که اکثر دانشجویان رشته‌های نمایش، بازیگری و ... آن را مطالعه و اجرا کرده‌اند گفت: در جای‌جای این نمایشنامه از یأس و ناامیدی و فناپذیری انسان صحبت شده و این با آموزه‌های اسلام مبنی بر معاد و زندگی دوباره مغایرت دارد. موزون ادامه داد: تفاوت همین دو دیدگاه باعث ایجاد یأس و درمقابل، امیدواری و عدم ترس از مرگ در انسان می‌شود و این درحالی است که چنین نمایشنامه‌ای قرار است با ابزار هنر در روح و روان مخاطب اثر بگذارد.

کارگردان و تهیه کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» ضمن اشاره به اینکه صنعت سینما در بالاترین رده درگیر کردن و جذب مخاطب قرار دارد بیان کرد: هالیوود با صنعت فیلمسازی برتر آن در جهان و با استفاده از هنر سینما، خشونت را در بالاترین سهم خود طبق آمارها به کار می‌برد. وی خاطرنشان کرد که حتی این صحنه‌های خشونت در فیلم‌های کمدی نیز با تعداد بالا دیده می‌شود.

عباس موزون با جمع‌بندی سخنانش، هنرمندان و اهالی رسانه و دانشجویان را دعوت به تفکر و بررسی فلسفه (چرایی) و راهبرد (چگونگی) تولید محتوا کرد.

گفتنی است نشست مرگ آگاهی روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 با حضور و استقبال دانشجویان در سالن سینمای دانشکده هنر دانشگاه سوره از ساعت 12:30 تا 15 برگزار شد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنشست مرگ آگاهی در دانشگاه سوره برگزار شد

نظر خود را بنویسید