منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

کارگاه "مطالعات بازی‌های دیجیتال" با تدریس دکتر فرزانه شریفی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰ صبح در دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از دانشکده فرهنگ و ارتباطات در ابتدای جلسه با بیان تاریخچه بازی‌های دیجیتال در جهان و ورود بازی آتاری در سال ۱۳۷۰ در ایران و پیشرفت این حوزه با بازی‌های رایانه‌ای به نقش بازی‌های جدی در حوزه مهارتی، آموزشی، درمان و... پرداختند.

شریفی بیان کرد: با بیان اهداف آموزشی دقیق و صریح بازی‌های جدی و اینکه تنها هدف آن‌ها سرگرمی نیست، به نقش بازی‌های دیجیتال در حوزه سلامت و روان، انتقال فرهنگ، آموزش‌های نظامی و کارکرد آن در سیاست و دیپلماسی(معرفی کاندید های احتمالی) اشاره نمودند.

این پژوهشگر حوزه بازی‌های دیجیتال در ادامه گفت: بازی ها همچون فیلم و انیمیشن دارای رده سنی مشخصی هستند اما به دلیل تعاملات حسی ایجاد شده در روح و روان بازی‌کنندگان، اهمیت رده سنی در بازی‌های دیجیتال بیشتر است‌؛ در ایران ESRA رده سنی مشخص شده است.

سرپرست مدیریت پژوهش دانشگاه سوره در جمع‌بندی با اشاره به غوطه‌وری در بازی یعنی درگیری، اعتیاد و جذب شدگی به بیان جذب بازیکنان به پلتفرم، ژانر و روایت بازی اشاره کرد. این گرایش، بازیکنان را به انجام ممتد و توأم با از دست دادن حس حضور در دنیای واقعی در مطالعات علمی بازی‌های دیجیتال، غوطه‌وری می‌کند که باعث فاصله گرفتن از دنیای واقعی و غرق شدن در واقعیت مبتنی بر بازی می‌شود و منجر به ناآگاهی نسبی از فضای پیرامون می‌گردد.

در آخر با پاسخ به پرسش‌های مطرح شده دانشجویان، جلسه در ساعت ۱۲:۰۰ به پایان رسید.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهکارگاه مطالعات بازی‌های دیجیتال برگزار شد

نظر خود را بنویسید