منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نشست تبیینی قانتات در دانشگاه سوره و به همت گروه معارف و عمومی دانشگاه روز سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان مرکزی دانشگاه سوره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره در این نشست، ابتدا زهرا لطفی مدیر گروه عمومی و معارف دانشگاه سوره از دانشجویان معنی زن را پرسید و این‌گونه بیان نمود که انسان به‌اضافه جنسیت می‌شود زن انسان به‌اضافه جنسیت می‌شود مرد در ادامه نگرش نسبت به آفرینش زن از ابتدا را بیان کرد.

زهرا لطفی در ادامه به بررسی آیات نحوه خلقت زن و مرد پرداخت در پی آن به بررسی هویت انسانی در قران و حیات طیبه که در امتداد عمل صالح و تقواست و قدرت خودکنترلی به انسان چه زن باشد چه مرد می‌دهد و در ادامه دیدگاه قران در مورد برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر که تنها برتری تقواست.

پس‌ازآن سرکار خانم دکتر حلاجیان به بررسی معنای قانت در لغت پرداخت و در خصوص حضرت مریم سلام‌الله علیها که از قانتین بود و زنان برگزیده قرآنی همچون آسیه همسر فرعون که تنها بااراده قوی درراه خداوند مقاومت کرد. در ادامه نشست به سؤالات حقوقی و فقهی دانشجویان در خصوص زنان در ایران پاسخ داده شد.

نشست تبیینی قانتات به همت گروه معارف و عمومی دانشگاه سوره، روز سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه سوره برگزار و با استقبال و قدردانی دانشجویان از اجرای چنین نشست‌هایی روبه‌رو شد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنشست تبیینی قانتات در دانشگاه سوره برگزار شد.

نظر خود را بنویسید