منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دانشکده هنر با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه سوره نشست تخصصی در حوزه مطالعات سینمایی با محوریت نقد و بررسی افکار و اندیشه‌های «دیوید بوردول» نظریه‌پرداز و مورخ تاریخ سینما را در روز سه‌شنبه 22 خردادماه برگزار می‌کند.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره بوردول استاد بازنشسته دانشگاه واشنگتون-مدیسون بود که تأثیر مهمی بر حوزه نظریه‌پردازی سینما گذاشت. کتاب‌های او در سال‌های اخیر به چاپ های پرتعداد در ایران رسیده و منابع مهم آموزشی و پژوهشی را در حوزه مطالعات فیلم شکل داده و حتی پیشنهادهایی برای سینماگران دارد.

به همین مناسبت در نشست تخصصی که سعی شده با نگاهی انتقادی حول نگاه وی مباحثی مطرح شود، دو پنل مجزا پیش‌بینی‌شده است. در پنل نخست روبرت صافاریان (مترجم دو کتاب تاریخ سینما و بوطیقای اوزو)، سید علی روحانی (دانشیار دانشگاه هنر)، نوید پور محمدرضا (مترجم، پژوهشگر و مدرس سینما)، رامتین شهبازی (استادیار دانشگاه سوره) و احمدعلی سجادی صدر (مدیر گروه سینمای دانشگاه سوره) به‌مرور بخشی از نظریات بوردول پرداخته و در ادامه میزگرد و گفت‌وگویی جمعی با حضور شهاب‌الدین عادل( دانشیار دانشگاه سوره)، بهزاد آقا جمالی (استادیار دانشگاه تهران) و امیررضا نوری‌پرتو (مدیر پژوهش دانشکده هنر دانشگاه سوره) برقرار می‌شود.

این نشست از ساعت ۱۴ تا ۱۹ روز سه‌شنبه 22 خردادماه در سالن سینمای شهید حسین فهیمی دانشگاه سوره، واقع در خیابان آزادی نرسیده به خوش جنوبی، نبش کامیاران برگزار می‌شود.

حضور برای همه علاقه‌مندان با حفظ قوانین جاری در دانشگاه آزاد و رایگان است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدیوید بوردول در نشست تخصصی مطالعات سینمایی دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید