منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی "وبینار آشنایی فنون اجرا و گویندگی" با حضور دکتر محمدحسین سروش به همت دانشکده فرهنگ و ارتباطات و با همکاری معاونت پژوهشی روز یک‌شنبه ٢٣ اردیبهشت‌‌ماه از ساعت ١٣ الی ١۵  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از دانشکده فرهنگ و ارتباطات، دکتر محمدحسین سروش در این نشست اظهار کرد: باید به خودمان و قولی که می‌دهیم برای رشد بیان متعهد باشیم و تا متعهد نباشیم در هیچ کاری موفق نخواهیم شد. وی بابیان اینکه اگر تعهدپذیر نیستیم لازم نیست زحمت بکشیم، ادامه داد: گویندگی، اجرا و سخنوری را نباید برای شهرت و دیده شدن یاد بگیریم بلکه یک ضرورت و فضیلت شخصی است و تا زمانی که ظرفیت جامع نداریم نباید شهرت ساز شویم.

دکتر سروش ادامه داد: افراد در رادیو، تلویزیون و استیج به شهرت می‌رسند و زمانی که ظرفیت نداشته باشیم خیلی زود خودمان را گم می‌کنیم و در این شرایط از زمین و زمان متوقع و دچار غرور کاذب می‌شویم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: از جامعیت شخصیت متعادل خود باید در فنون اجرا مطمئن باشیم و بعدازآن وارد عرصه اجرا، گویندگی، خبرنگاری و گزارشگری شویم. وی با اشاره به اهل مطالعه بودن گوینده تصریح کرد: باید وارد سیر مطالعاتی بی توقف شد و خیلی از گویندگان و مجریان امروزه اهل مطالعه نیستند و جویده‌های دیگران را بازگو می‌کنند.

سروش گفت: از نقد شدن نترسیم و دنبال نقد خودمان باشی، همچنین از تعریف شنیدن که ما به ازایی برای ما ندارد باید پرهیز کرد. البته اگر کسی تعریفی در راستای ما به ازای گوینده کرد باید از او تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه به‌محض اینکه سیر مطالعاتی مستمر پیدا کردید به تفکر انتقادی پیش روید، گفت: دارای اندیشه انتقادی شوید تا بتوانید در حوزه‌های مختلف از آن بهره برد و هر چیزی را قبول نکرد.

سروش گفت: مجری با تفکر انتقادی می‌تواند متوجه شود طرف مقابل کجا درست صحبت می‌کند و کجا نادرست بیان می‌کند.

وی تأکید کرد: بیان و خوب سخن گفتن را برای اینکه رادیو و تلویزیون آنتن داشته باشید یاد نگیرید بلکه برای این یاد بگیرید که تا بتوانید با خوب حرف زدن و حرف خوب زدن، خوب زندگی کنید و با مردم، اهل خانواده، همکاران ارتباط برقرار کنید، شادباشید و لذت ببرید.

سروش گفت: عشق به کشور، ایران، مردم، میراث و زبان فارسی باید در درون شما باشد و نه به‌صورت شعاری از استفاده کنید. عشق در این موقعیت به معنای تعصب نیست. این استاد دانشگاه افزود: گوینده و سخنور باید از درون شوخ‌طبع و شاد باشد و امیدوار حرف بزند.

 

در ادامه این نشست دانشجویان به‌نوبت با خواندن متنی که به مناسبت بزرگداشت فردوسی آماده‌شده بود شروع به خواندن کردند و با مهارت‌های گویندگی و فنون اجرا به‌صورت عملی آشنا شدند.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهوبینار آشنایی فنون اجرا و گویندگی برگزار شد

نظر خود را بنویسید