منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به مناسبت هفته ارتباطات کارگاه آموزشی «تحلیل داده‌های کیفی در نرم‌افزار Maxqda» با تدریس دکتر جواد صادقی در دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره و با همکاری معاونت پژوهشی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره به نقل از دانشکده فرهنگ و ارتباطات این کارگاه روز شنبه 12 خردادماه 1403 ساعت 13 تا 15 به صورت حضوری با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد رشته روزنامه‌نگاری و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

دکتر جواد صادقی جعفری، عضو هیات علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره ابتدا به تفاوت‌های عمده روش تحقیق کمی و کیفی اشاره کرد و پیرامون آن توضیحاتی داد. سپس روش‌های تحقیق کیفی را به صورت اجمالی تشریح کرد.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه در ادامه به آموزش روش‌های جمع‌آوری داده‌ها و تحقیق کیفی پرداخت و ماهیت داده‌ها در این نوع از تحقیقات را مشخص کرد. در مرحله بعد روش تحلیل مضمون را با توجه به کاربرد فراوان آن در پژوهش‌های مرتبط با رسانه معرفی کرد. دکتر صادقی همچنین دو نوع اصلی تحلیل مضمون یعنی آتراید- استرلینگ و روش معرفی شده توسط براون و کلارک را معرفی کرد. وی در ادامه شیوه‌های کدگذاری در این دو تحلیل مضمون را نیز تشریح کرد.

در پایان کارگاه آموزشی «تحلیل داده‌های کیفی در نرم‌افزارMaxqda»  نیز نرم‌افزارMaxqda و نوار ابزار اصلی آن توضیح داده شد. سپس نحوه بارگذاری اسناد در بخش مربوطه معرفی و نحوه اصلاح و تنظیم سند توضیح داده شد. همچنین دانشجویان در این کارگاه به نحوه کدگذاری و مقوله‌بندی و نحوه گزارش‌گیری در قالب نمودار آشنایی پیداکرده و در پایان کارگاه به پرسش های دانشجویان پاسخ داده شد.

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهکارگاه آموزشی «تحلیل داده‌های کیفی در نرم‌افزار Maxqda» در دانشکده فرهنگ و ارتباطات برگزار شد

نظر خود را بنویسید