منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به مناسبت روز استاد و سالروز شهادت دکتر چمران، اردوی یک روزه‌ای با حضور استادان دانشگاه سوره در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره در اردوی یک‌روزه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه سوره و خانواده‌هایشان، که به مناسبت سالگرد شهادت دکتر چمران و روز استاد به همت بسیج اساتید دانشگاه سوره در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، سخنرانان به مقام علمی و معنوی شهید چمران و فرآیند ترفیع و ارتقاء هیأت‌علمی پرداختند.

دکتر محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره در این اردوی یک‌روزه ضمن گرامیداشت روز استاد، به بیان زندگانی با ارزش و رشادت­های شهید چمران در دفاع از اسلام و شیعیان پرداخت.

وی افزود: شهید مصطفی چمران سمبل استاد تراز انقلاب اسلامی، در سنگر علم تا رشادت در جبهه حق علیه باطل نه‌تنها در ایران بلکه در لبنان و فلسطین نیز بود. دکتر چمران در جنگ‌های داخلی لبنان شخصاً در دفاع از منطقه شیعیان شرکت داشت و در دامور، شهرکی در جنوب بیروت و سایر شهرهای جنوب لبنان عملیات را هدایت می‌کرد.

با حضور دکتر چمران در لبنان و در کنار سید موسی صدر فعالیت شیعیان لبنان ابعاد تازه‌ای یافت و دکتر چمران به‌عنوان یکی از حامیان اصلی مقاومت فلسطین علیه اسرائیل تمام تلاش خود را برای همکاری سازمان آزادی‌بخش فلسطین به ‌کار گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شهید چمران شخصیت خاص و منحصربه‌فردی داشت و شاید بتوان گفت مشابه آن را به لحاظ جامعیت هنوز نتوانسته‌­ایم پیدا کنیم چراکه ایشان حائز مقام‌­های علمی، مجاهدت، نظامی و سیاسی بودند و نیز نماینده مجلس و اولین وزیر دفاع در ایران پس از پیروزی انقلاب ایران نیز بودند.

رئیس دانشگاه سوره با اشاره به ماجرای محاصره پاوه در مردادماه 58 افزود: اولین آشنایی مردم ایران با شهید چمران مربوط به آن زمان است اما خیلی زود ایشان به چهره­ای جهانی و اسلامی تبدیل شدند. وی در ادامه توصیه کرد کتاب «نيمه پنهان ماه» که روايتي جذاب پيرامون شهيد مصطفي چمران و از زبان غاده جابر همسر شهيد است توسط علاقه‌­مندان به زندگانی این شهید والامقام مطالعه گردد.

دکتر ساعی در ادامه ضمن تشکر از اعضای هیأت‌علمی که در مراسم گرامیداشت بسیج اساتید شرکت کرده بودند، افزود: هدف ازاین‌گونه مراسم ایجاد یک جمع عالمانه و مجاهدانه دانشگاهی «مشابه آنچه شهید چمران بود»، است چراکه یک سازمان زمانی می­‌تواند مدارج بالاتر را تجربه کند که بین اعضای آن پیوند قلبی و یک رابطه دوستانه وجود داشته باشد. این امر موجب بهره­ور شدن سازمان خواهد شد و ازآنجاکه رویکرد دانشگاه سوره به‌سوی اندیشه انقلاب اسلامی است و اهدافی که در اساسنامه دانشگاه سوره آمده است همگی ناظر بر تشکیل جمعی با اراده، پویا، همدل و همگراست، ان­شاءالله که تشکیل چنین برنامه­هایی از سوی بسیج اساتید تداوم داشته باشد.

دکتر امیدعلی مسعودی رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات در ادامه به ارائه سخنرانی پیرامون  فرایند ارتقا اعضای هیأت‌علمی درهیأت ممیزه دانشگاه پرداخت و گفت: برای آشنایی با روند ارتقاء لازم است همه ما آئین‌نامه تشکیل هیأت‌های ممیزه وزارت علوم و تحقیقات و آئین‌نامه اجرایی آن را به‌دقت مطالعه کنیم. این استاد دانشگاه تأکید کرد برای ترفیع سالانه هم ملاک عمل در دانشگاه سوره همین آئین‌نامه‌ها هستند. البته برای ارتقاء؛ داشتن امتیازات کافی فعالیت‌های فرهنگی نیز الزامی است.

استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره افزود: عدم ترفیع دردوسال پیاپی باعث رکود علمی عضو هیأت‌علمی و تبدیل وضعیت او به کارشناس می‌شود. کسانی که در پنج سال رکود علمی نداشته باشند می‌توانند مقالات علمی، کتاب‌ها، پژوهش‌ها و گواهی‌های شرکت درهمایش های علمی و وضعیت تدریس و ارزیابی‌های هر ترم خود را برای ارتقاء از استادیاری به دانشیاری و از دانشیاری به استادی به کمیته منتخب دانشکده تحویل و رسید دریافت کنند با تائید کمیته فرهنگی دانشگاه و کمیته منتخب، پرونده به کمیسیون تخصصی هیأت ممیزه و نهایتا به هیأت ممیزه وزارت علوم و تحقیقات ارسال می‌شود. با تصویب هیأت ممیزه عضو ارتقاء می‌یابد.

دکترمسعودی ضمن تأکید بر نوشتن مقالات علمی و کتاب‌های تألیفی و تصنیفی به‌عنوان شاخص‌های مهم و تعیین‌کننده در ارتقاء اعضای هیأت‌علمی، از دکتر ساعی که با تعیین سازوکار حمایت از آثار علمی و پرداخت گرنت به اعضا تحول مهمی را در فعالیت‌های علمی به وجود آورده‌اند تشکر و همچنین به دلیل تشکیل کمیته فرهنگی دانشگاه و کمیته منتخب هیأت ممیزه دانشکده‌ها در سال 1401 قدردانی کرد و یاد آور شد: در کنار تائید کمیته منتخب، می‌بایست فعالیت‌های فرهنگی اعضا هم با بررسی امتیازات فرهنگی تائید شده و شرکت شما عزیزان در جلسات فرهنگی نیز شامل همین امتیاز و گواهی آن می‌شود.  

استاد علوم ارتباطات از دکتر سمیرا خطیب‌زاده مسئول بسیج اساتید و رئیس شورای بسیج دانشگاه سوره به دلیل دور جدیدی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی به‌ویژه اردوی موفق یک‌روزه به مناسبت روز استاد و سالگرد شهادت استاد شهید دکتر چمران قدردانی و اظهار امیدواری کرد: به‌زودی شاهد اعزام اولین کاروان اعضای هیأت‌علمی دانشگاه سوره به عتبات عالیات و این سفر معنوی باشیم.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهاردوی فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه سوره برگزار شد

نظر خود را بنویسید