منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

اختتامیه کنگره شعر دانشجویی شهید جمهور در دانشگاه سوره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، در ابتدای این مراسم، دکتر محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره گفت: در سال ۹۸ و همزمان با شهادت سردار سلیمانی جشنواره ای مشابه این جشنواره داشتیم و تصمیم گرفته شد تا برای گرامیداشت شهید رییسی نیز چنین جشنواره ای برگزار شود.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه سوره در تشییع شهید سلیمانی و شهید رییسی مشارکت خوبی داشتند. شب قبل از مراسم تشییع شهید سلیمانی یکی از دانشجویان پرسید چه کاری باید انجام دهیم و جشنواره شعر سردار سلیمانی برگزار شد.‌ با تجریه ای که از آن جشنواره گرفتیم این جشنواره را برای شهید رییسی نیز برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه سوره درخصوص شهادت شهید رئیسی بیان کرد: اصل حادثه اتفاق عجیبی بود؛ پیش از این تشییع برای شهدای وطن خیلی طبیعی تر بوده و صدها بار تکرار شده است مانند تشییع شهدا. اما بعید می دانم اگر در کشوری ریس جمهوری از دنیا برود مردم و اعضای هیات دولت تا مدت ها برای این اتفاق عزاداری کنند.

دکتر ساعی، درباره ویژگی‌های شهید رئیسی اظهار داشت: اولین باری که با شهید رییسی مواجه شدم دهه ۸۰ بود، اما در این سال های اخیر به دلیل جلسات متعددی که داشتیم، بیشتر با ایشان مانوس بودم و چند خصیصه ویژه در ایشان بسیار مشخص بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های شهید رییسی تواضع بود که خیلی عجیب بود. دیگر اینکه امید عجیب شهید رییسی به آینده یکی دیگر از ویژگی های ایشان بود و من هیچ‌وقت او را ناامید ندیدم. ویژگی سومی که در شهید رئیسی برای من جالب است اعتمادی بود که جوانان داشت. در تصمیم گیری ها تاکیدشان بر استفاده از جوانان بود و سفارش می‌کردند که از ظرفیت جوانان استفاده شود.

رئیس دانشگاه سوره، در تاکید کرد: در دیدار اخیر حضرت آقا با اعضای هیأت دولت سیزده خصلت از شهید رییسی بود که ایشان ذکر کردند.  آقا فرمودند اطرافیان شهید ریسی که افراد کمی نبودند و هر یک از آن بزرگواران از لحاظ ویژگی‌های شخصیتی و جایگاه سیاسی و اجتماعی افراد بزرگ و با استعدادی بودند، اما حضرت آقا فرمودند اطرافیان شهید به واسطه شأن شهید رییسی بود که به این مقام رسیدند.‌

در ادامه این نشست دکتر کلانتری، معاون وزیر علوم نیز ضمن گرامیداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله و یاد و زحمات شهید رئیسی  گفت: در وصف آیت الله رئیسی صحبت ها زیاد شده خاصه رهبر معظم انقلاب در خصایل ایشان زیاد گفتند و آخرین آن در جمع هیأت دولت بود که تمام جلسه به ویژگی های این شهید پرداختند.

وی افزود: ما نیز نباید بگذاریم که گرد غفلت بر این خصایص بنشیند. و بهتر از من، شما می توانید از فرمایشات رهبر درک کنید اما یک ویژگی بارز فرمایشات رهبری این بود که حضرت آیت الله رئیسی اهل سِلم بود. و همین نگاه او باعث شده بود که او را بارز و شاخص کرده بود. حتی در هیأت دولت هم این نکته مشخص بود که باعث شده بود افراد کاردان و توانمند را صرف نظر از خط و ربط های سیاسی درکنار هم جمع کرده بود.

معاون وزیر علوم در ادامه اظهار داشت: این نگاه وصلی نگاه مهمی است و آن چیزی است که امروز ما نیاز داریم، مثل صبر، حلم، دوست داشتن یکدیگر. ما چنین شخصیت هایی را میخواهیم که در عین پایبندی به آرمان های انقلاب بتواند همه نیروهای انقلاب را به یکدیگر وصل کند خصوصا در بزنگاه هایی مانند انتخابات که حباب های معرفتی، هر گروه خود را برتر می داند و دیگران را خلاف واقعیت.

وی یادآور شد: شعرا در این میان حلقه نقشی دارند که با زبان شعر برای وصل کردن و ارتباط دادن گوهر مشترک انسانی باشند تا به یکدیگر پیوند دهند. شهید رییسی این نگاه را اصلا نداشت باوری که به انسان و ظرفیت های انسان داشت جدا از طرز فکر های آنان بود.

گفتنی است: اختتامیه کنگره شعر دانشجویی شهید جمهور به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره عصر روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه در سالن شهید فهیمی دانشگاه سوره برگزار شد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهاختتامیه کنگره شعر دانشجویی شهید جمهور

نظر خود را بنویسید