منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع دکتری تخصصی به دو شیوه استعداد درخشان و استاد محور

سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

 

دانشگاه سوره در راستای اجراي سیاست‌های هدايت و حمايت از دانشجويان برتر کشور در چارچوب نظام آموزش عالي در دوره دكتري تخصصي با استناد به آیین‌نامه‌های ۳۷۹۶۰۲/۲ مورخ  ۱۸/۱۲/۱۴۰۱ شوراي هدايت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقيقات و فناوری و مصوبات شوراي آموزشي دانشگاه، در دوره دکتری تخصصی به‌صورت بدون آزمون در دو دانشکده فرهنگ و ارتباطات و دانشکده هنر در رشته‌های زیر دانشجو می‌گیرد:

  • مدیریت رسانه
  • علوم ارتباطات
  • تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنرهای اسلامی

 

شرايط متقاضيان ورود به دوره دكتري تخصصي استعداد درخشان و استاد محور

۱) دارا بودن مدرک كارشناسي پیوسته با ميانگين كل حداقل 16 در رشته‌هاي مرتبط و دانشگاه‌های سراسری و یا همتراز دانشگاه سوره

۲) دارا بودن ميانگين كل حداقل 17 بدون احتساب نمره پایان‌نامه در مقطع كارشناسي ارشد در رشته‌هاي مرتبط و دانشگاه‌های سراسری و یا همتراز دانشگاه سوره

۳) سپری نشدن بیش از دو سال از فارغ‌التحصیلی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد؛ بدین معنا که تا اول مهرماه سال ۱۴۰۳ نباید بيش از دو سال از تاريخ دفاع دانشجو گذشته باشد.

۴) متقاضیان صرفاً مجاز به ارائه درخواست در رشته تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی کارشناسی ارشد خود هستند.

۵) کسب حداقل ۶۰ امتیاز (از ۱۰۰ امتیاز) از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول‌های ارزشیابی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری .

۶) به دانشجوی پذیرفته‌شده مدرک معتبر مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده می‌شود.

۷) متقاضی التزام به قوانین و ضوابط کشور جمهوری اسلامی داشته و احراز این امر بر اساس صلاحیت عمومی متقاضی صورت می­گیرد. متقاضی مکلف به رعایت به‌تمامی قوانین و آیین­نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه سوره است.

 

مدارک متقاضيان دکتری تخصصی:

۱) عکس پرسنلی

۲) تصویر مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی

۳) یک نسخه از سوابق آموزشی، فرهنگی، علمی و پژوهشی (CV) به‌صورت PDF

۴) تصویر گواهی پایان تحصیلات و ریزنمرات معتبر مقطع کارشناسی پیوسته که به مهر و تایید دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد.

۵) تصویر گواهی پایان تحصیلات و ریزنمرات معتبر کارشناسی ارشد ناپیوسته به تاریخ فارغ‌التحصیلی قبل از ۳۱/۰۶/۱۴۰۳  که به مهر و تایید دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد.

۶) تصویر گواهی صورت‌جلسه دفاعیه پایان‌نامه کارشناسی ارشد با درج نمره و عنوان پایان‌نامه.

۷) طرح پیشنهادی برای انجام پروژه دوره دکتری (دانشجویانی که قصد استفاده از شیوه استاد محور دارند بعد از تایید صلاحیت عمومی آزمون، بر اساس موضوع پژوهشی استاد مربوطه که متعاقباً اعلام می­شوند پروپوزال ارائه می­دهند.)  

۸) توصیه‌نامه از حداکثر ۳ استاد معتبر دانشگاهی (اختیاری)

۹) پرداخت ۵۰۰ هزار تومان از طریق سامانه بانکی دانشگاه (درصورتی‌که مدارک ناقص ارسال شود یا متقاضی حائز شرایط نباشد مبلغ بازگشت داده نمی­شود. لطفاً با دقت درخواست را تکمیل کنید.)

 

 

فرآيند پذيرش

متقاضی می‌باید حداکثر تا مورخ ۰۸/۰۶/۱۴۰۳ اسکن مدارک درخواستی را با توجه به رشته در سامانه گلستان اینجا وارد کنند.

زمان انجام مصاحبه روز شنبه و یکشنبه (۱۰ و ۱۱ شهریورماه) است که زمان و مکان دقیق مصاحبه متعاقباً اعلام می­شود.

روند پذیرش بدین گونه است که ابتدا مدارک ارسالی توسط معاونت آموزشی دانشگاه بررسی‌شده و پس از احراز شرايط دانشجویان واجد شرایط، از ایشان برای انجام مصاحبه حضوری در دو مرحله دعوت می‌شود. مصاحبه نخست برای بررسی صلاحیت عمومی و پس از تایید صلاحیت عمومی، مصاحبه صلاحیت علمی متقاضی موردبررسی قرار می­گیرد. پذیرش نهایی منوط به کسب نمره در مصاحبه صلاحیت عمومی و مصاحبه صلاحیت علمی و در بخش استاد محور علاوه بر این مراحل باید استاد مربوطه نیز دانشجو را تایید کند. در صورت تایید نهایی نسبت به ثبت‌نام اوليه متقاضيان و درج نام ايشان در پرتال سازمان سنجش اقدام خواهد شد. زمان شروع به تحصيل دانشجو پس از اعلام رسمي قبولي داوطلب توسط معاونت آموزشي دانشگاه خواهد بود.

 

ساير نکات

  • در صورت پذیرش، دانشجو موظف به پرداخت شهریه برابر با سایر دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۳ از طریق آزمون سراسری دکتری خواهد بود.
  • در مورد متقاضیان استاد محور دانشجوي پذیرفته‌شده نبايد رابطه سببي و نسبي با استاد ميزبان داشته باشد و در صورت احراز تخلف، با او مطابق مقررات برخورد خواهد شد.
  •  طول مدت تحصيل و ضوابط اين دوره بر اساس آیين‌نامه‌هاي آموزشي وزارت متبوع و مصوبات شوراي معاونت آموزشي در دوره‌هاي دكتري تخصصي دانشگاه سوره است.
  • دانشجو موظف است در طول دوران تحصیل در خصوص انجام تحقیقات محوله، انتخاب موضوع رساله، و انجام آن، زیر نظر گروه و در بخش استاد محوری زیر نظر استاد مربوطه عمل کرده و از آراء و نظرات ایشان پیروی کند.

 

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهاطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع دکتری تخصصی به دو شیوه استعداد درخشان و استاد محور سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

نظر خود را بنویسید