منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، محمدحسین ساعی رییس دانشگاه، طی پیامی درگذشت استاد جلال ستاری، اندیشمند و پژوهشگر برجسته حوزه فرهنگ و هنر را به خانواده ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است.

به‌نام خداوندگار پاک

 إنا لله و إنا إليه راجعون

 

از شمار دو چشم، یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

 

با کمال تأسف مطلع شدم که استاد برجسته، جناب آقای دکتر جلال ستاری، اندیشمند و پژوهشگر برجسته حوزه فرهنگ و هنر، چهره در نقاب خاک کشید. این اندیشمند اسطوره‌پژوه، برگ‌های تازه‌ای را به حوزه مطالعات فرهنگ غنی ایران افزود و کوشید با مطالعه اسطوره‌ها و روش پژوهش در این عرصه پنجره‌هایی تازه به روی مخاطبان دانشگاهی در ایران بگشاید.

او پژوهشگری بود که با توجه به تحصیلات عالیه در خارج از مرزهای ایران، به دلیل دلبستگی به فرهنگ و هنر ایران، مطالعات خود را به این حوزه معطوف داشت و همواره در کنار ترجمه و معرفی آثار بدیع، ذره‌ای برای مطالعه و پژوهش در حوزه فرهنگ ایرانی فروگذار نکرد. این استاد شهیر که دارای قریب بر ۸٠ کتاب تألیفی و ترجمه است، در کمال فروتنی، بی‌حاشیه و به دور از هیاهو، زیست و تا روزهای پایانی عمر گران‌بهایش، در حال فراهم آوردن دانش جدید برای مخاطبانش بود.

او جایگاه متفکری را به خود اختصاص داد که از تظاهرات سطحی روشنفکرنمایی حذر می‌کرد و به دنبال جوهره دانش بود. درب منزل او همواره به روی علاقه‌مندان گشوده بود و حتی زمانی‌که بیماری تن‌اش را رنجور کرده بود، با نشاط زیادی، از علاقه‌مندان پژوهش پذیرایی کرده و به آنان خوش‌آمد می‌گفت. آثار ماندگار تألیفی او همچون «جان‌های آشنا»، «اسطوره و رمز»، «در قلمرو فرهنگ»، «پژوهشی در قصه یونس و ماهی»، «آئین و اسطوره در تئاتر» و ترجمه‌هایی همچون «هنر مقدس» اثر تیتوس بورکهارت، «شعله شمع» و «روانکاوی آتش» از آثار گاستون باشلار و بسیاری عناوین دیگر – که هرکدام اثری مهم و بنیانگذاری در حوزه و زمانه خود بودند، یاد او را تا همیشه در فرهنگ درخشان این دیار زنده نگاه می‌دارد.

به این وسیله جا دارد تسلیت خود را به همسر و همراه فرهیخته‌اش، سرکار خانم لاله تقیان که خود از پژوهشگران برجسته حوزه نمایش ایران است اعلام داریم و در پایان بار دیگر فقدان این استاد برجسته را به جامعه علمی کشور تسلیت بگوییم.

روحش شاد و آرام و راه علمی‌اش پر رهرو باد

محمدحسین ساعی
رییس دانشگاه سوره

اشتراک در:

کلمات کلیدی: پیام تسلیت، درگذشت استاد جلال ستاری، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید