منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، دکتر امیدعلی مسعودی «رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره» در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، از آماده شدن سرفصل‌های دوره‌ای با عنوان «تبلیغات دینی در فضای مجازی» خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه سرفصل‌های این برنامه با کمک انجمن سواد رسانه‌ای و دانشگاه‌های کشور در حال تدوین است.

به گفته وی، بعد از تدوین و آماده شدن این برنامه، استادان، طلاب و روحانیون می‌توانند در این دوره‌ها حضورداشته باشند.

دانشیار علوم ارتباطات دانشگاه سوره افزود: این دوره‌ها بر اساس اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی و اساسنامه دانشگاه سوره تدوین خواهد شد و حضور طلاب و روحانیون در این دوره‌ها می‌تواند پاسخگوی نیازهای آنان درزمینهٔ سواد رسانه‌ای را مرتفع سازد.

دکتر امیدعلی مسعودی با اشاره به‌ضرورت «سواد رسانه‌ای» برای آحاد مردم گفت: معتقدم سواد رسانه‌ای به مردم کمک خواهد کرد تا در فضاهای مجازی، احتیاط‌های لازم را داشته باشند و علاوه بر اینکه فضاهای جرم خیز را شناسایی کنند از ورود به آن فضاها نیز اجتناب کنند. این در حالی است که با افزایش سواد رسانه‌ای مردم، آنان قادر خواهند بود پیش از اینکه پلیس فتا و قوه قضائیه، فضاهای جرم خیز در شبکه‌های اجتماعی را شناسایی کنند این مخاطبین خواهند بود که خطوط قرمز را شناسایی و رعایت خواهند کرد.

مدیر گروه علوم ارتباطات دانشگاه سوره با اشاره به بیانات رهبری در مورداستفاده از «فضای مجازی» یادآور شد: بهره‌گیری درست از فضای مجازی مورد تأکید رهبری و تمام مسئولین کشور است اما در کنار آن نیز بحث «فیلترینگ» نیز در کشور همچنان داغ است این در حالی است که ما حداقل یک دهه است که با مسئله فیلترینگ در کشور روبه‌رو هستیم و بنده به‌عنوان یک عضو علمی دانشگاه معتقدم که فیلترینگ در شرایط بسیار خاص و به‌صورت موقت لازم است اما مهم‌تر از آن باید مجازات شرکت‌هایی در کشور در دستور کار قرار بگیرد که به کسانی خدمات می‌دهند که قوانین ملی و بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند.

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره ادامه داد: در کشورهای پیشرفته‌ای مثل آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به‌جای فیلترینگ، مجازات‌های سنگین مالی را برای کسانی که دچار جرم در این زمینه می‌شوند وضع کردند اما در نظام حقوقی ما به‌جای پیش‌گیری؛ بیشتر فیلترینگ در نظر گرفته‌شده است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: مصاحبه، انجمن سواد رسانه ای ایران، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشکده فرهنگ و ارتباطات، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید