منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ فرهنگ و هنر می‌تواند به صورت مداوم و پایدار در خودشکوفایی و تکامل انسان موثر واقع شود؛ و با توجه به غنای فرهنگی و هنری جامعه‌ای چون ایران و پیشینه آن، باید در سیاست‌های کلان مطابق با جایگاه آن برخورد و ارزش‌گذاری شود.

در این بین سینما، بی‌شک از اساسی‌ترین و موثرترین رسانه‌هایی است که در تداوم و گسترش و بقاء فرهنگ و هنر واقعی یک جامعه، حضوری فعال دارد. با خلق فضایی فرهنگی و هنری در سطح آموزش عالی می‌توان به سوی توسعه‌ای پایدار و همچنین پایداری اجتماعی که بهبود شرایط زندگی و دسترسی جوامع به بهترین سطح کیفیت از زندگی را داراست، حرکت کرد.

 

روابط عمومی دانشگاه سوره به جهت برگزاری همایش آینده پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار،  با دکتر فرشاد عسگری‌کیا، عضو هیأت علمی گروه آموزشی سینمای دانشکده هنر دانشگاه سوره، در رابطه با این‌که سینما به عنوان یک رسانه نافذ، چگونه بستری موثر برای تحقق توسعه پایدار را فراهم می‌کند، به گفت‌و‌گو پرداخته است.

عسگری‌کیا در ابتدای صحبت‌های خود، سینما را به عنوان ابزاری برای انتقال پیام عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ پیداش و تحول سینما، همواره از سینما به عنوان یکی از مهمترین ابزار انتقال پیام و به عنوان رسانه‌ای موثر استفاده شده است؛ چه به سفارش سازمان‌ها و نهادهایی که در واقع کارهای ویژه انجام داده‌اند یا به طور خودانگیخته توسط سینماگرانی که احساس کردند در یک زمینه‌ای باید وارد عمل شوند و کار انجام دهند.

 

وی در ادامه در ارتباط با شفاف‌سازی توسعه پایدار خاطرنشان کرد: توسعه پایدار یک مفهموم که در واقع باید برای مردم و اجتماع به طور صحیح شفاف‌سازی و عادی‌سازی شود و ساده و روان در ذهن افراد نقش ببندد تا مشارکت مردم را به دنبال داشته باشد؛ زیرا بدون مشارکت مردم، مفهومی چون توسعه پایدار قابل تحقق نیست.

 

یکی از مهمترین ابزارها سینماست

عضو هیأت علمی دانشکده هنر سوره، به تأثیر  و نقش سینما در توسعه پایدار پرداخت و افزود:

یکی از مهم‌ترین ابزارها در دنیای فعلی با توجه به فرهنگ شفاهی و دیداری ما به جای فرهنگ متنی و مکتوب و استفاده از متون صوتی و تصویری در شبکه‌های مجازی و اجتماعی این است که از ابزار سینمایی استفاده و بهره گرفته شود؛ چه در قالب فیلم بلند، چه در قالب فیلم کوتاه باشد هرکدام که ساخته شود تفاوتی ندارد، تأثیر خود را  به حدی که باید برجای می‌گذارد. به هرحال این ابزار که تحت عنوان سینما به کار می‌بریم، در اشکال مختلف خودش قطعاً بسیار مفید و موثر جلوه می‌کند؛ برای تفهیم و ارتباط برقرار کردن با توده مردم، چون سینما یک هنر جمعی است و اندازه تأثیرگذاری یک هنر در بستری به عنوان توسعه پایدار به اندازه سینما نبوده و نیست.

 

همایش ملی آینده پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار تا مورخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰خلاصه و یا چکیده مقالات پژوهشگران و استادان محترم را دریافت کرده است.

این همایش در هفته پژوهش سال ۱۴۰۰، به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر لطفاً به سایت همایش به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

https://conf.soore.ac.ir/fhd2021

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: همایش آینده پژوهی؛ آموزش عالی و توسعه پایدار، عضو هیأت علمی گروه سینما، دانشکده هنر، هفته پژوهش سال 1400، معاونت پژوهش، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید