منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، گفت‌وگو در محور طراحی و شخصیت و مسکات در رسانه با حضور استاد علی رادمند، روز یک‌شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ به میزبانی دکتر کیارش زندی مدیر گروه انیمیشن دانشکده هنر سوره در سامانه سیباد دانشگاه برگزار شد.

کیارش زندی در ابتدای صحبت‌های خود ضمن خوش‌آمد گویی به تمامی حاضران، به معرفی رزومه‌ای از علی رادمند پرداخت و گفت:

علی رادمند کاریکاتوریست، تصویرگر و انیماتور و طراح  گرافیک است؛ ایشان طراحی و تصویرگری کاراکترهای موسسه خیریه کودکان سرطانی محک، طراحی و تصویرگری شخصیت میمون در برند چیتوز ایران و شخصیت قورباغه در استیکرهای تلگرام را در کارنامه کاری خود دارد.

 

سپس استاد علی رادمند صحبت خود را از اولین حضورش در فعالیت حرفه‌ای و نشریه گل آقا آغاز کرد و گفت: من قرار نبود کاریکاتوریست بشوم؛ علاقه‌ام در عرصه گرافیک و تبلیغات بود.

از طریق یکی از دوستان به آقای ابراهیم حقی معرفی شدم و ایشان نیز بنده را به آقای صابری و مجموعه گل آقا معرفی کردند و به طور خیلی پیش آمده، در حوزه کاریکاتور قرار گرفتم و شروع به فعالیت کردم. اکنون نیز اکثر مشتریانی که دارم، پایه کارشان مرتبط با تصویرسازی است و تولید خاص و ویژگی دارای سبک می‌خواهند.

رادمند از فعالیت‌های خود در زمینه‌های غیر کاریکاتور اذعان کرد: من بسیاری از هنرهای تجسمی را تجربه کرده‌ام؛ اکنون با توجه به سابقه‌ای که دارم، کارکترهای تبلیغاتی، از جمله زمینه‌هایی است که توانایی بهتری در آن دارم و تعدادش آنقدر بسیار است که خیلی از طراحی‌هایم را به یاد ندارم.

وی افزود: شاخه‌های تصویرسازی را نیز انجام می‌دهم و تکنیک‌های مختلف را امتحان کردم و همیشه سعی کردم که یاد بگیرم و ثابت نمانم. در حال حاضر نیز به صورت دِلی، کار انیمیت انجام می‌دهم ولی تخصصم نیست.

 

طراحی کارکتر تبلیغاتی باید دلیل داشته باشد

در ادامه رادمند در پاسخ به سوال زندی در ارتباط با تفاوت بین طراحی کارکتر تبلیغاتی با انیمیشن، بیان کرد:

کارکتری که در انیمیشن می‌خواهد طراحی شود، با تبلیغات تفاوت بسیاری دارد؛ در طراحی، به عناصر مهم در تبلیغات باید توجه داشت که توانایی آن کارکتر در تبلیغ در چه حد است یا در حالت مصرف کننده است یا خود برند است؛ برای مثال شخصیت میمون چی‌توز گویی کارمند خود برند است، در مقابل کارکتر باروژ مصرف کننده است.

همچنین کارکتر تبلیغات، شکل ظاهری آن، تا ریزترین خطوطش باید دلیل داشته باشد؛ برای مثال کارکترهای صنعتی خشن‌تر هستند ولی درحوزه انیمیشن، زیبایی اولویت کار است.

من در طراحی هر کارکتر ۴ شکل متفاوت تحویل مشتری می‌دهم؛ در این‌جا دیگر بحث سلیقه در میان است که آن باز در بحث جزییات است و شاکله اصلی کارکتر حفظ می‌شود.

وی معروف‌ترین کارکتری که طراحی کرده است را یادآور شد و افزود:

معروف‌ترین‌ کار خودم ‌اگر بخواهم نام ببرم، کارکتر و ‌استیکر قورباغه است که اکثر افراد با آن شخصیت من را می‌شناسند و انگار یک عضو جدانشدنی از شخصیت خودم است.

علی رادمند در بخش آخر صحبت‌های خود، مراحل طراحی و در ارتباط با نحوه دریافت پیش پرداخت خاطرنشان کرد: بنده ۳ هفته برای طراحی کارکتر فرصت می‌گیرم؛ البته این نکته هست که دست من خیلی تند و طراحی نهایی، یک ساعت برای من زمان‌بر است؛ ولی تایمی که می‌گیرم، برای فکر کردن به آن‌کارکتر است؛ و نزدیک به ۶۰ تا۷۰ ایده پیاده می‌کنم، پاک میکنم، تا به ایده‌آل‌ترین برسم.

مسکات ما هر چقدر مینیمال‌تر باشد، عامه پسندتر و ماندگارتر است؛ جزییات همگی باید دلیل و منطق داشته باشد. تجربه به من ثابت کرده است که بدون پیش‌پرداخت کار انجام ندهم.

خیلی‌ها برای شروع کارشان به سراغت می‌آیند و در ادامه ممکن است به هردلیلی نتوانند کار را پیش ببرند.

کاری هم که تحویل مشتری می‌دهم، سعی می‌کنم تا دو بار بیشتر ادیت در آن صورت نگیرد.

 

در آخر نیز به سوالات افراد حاضر، در زمینه طراحی کارکتر پاسخ داده شد.

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: گفت‌وگو پیرامون طراحی شخصیت و مسکات در رسانه، زنجیره گفت‌وگوهایی پیرامون هنر؛ طراحی و رسانه

نظر خود را بنویسید