منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت گروه انیمیشن و با همکاری دانشکده هنر سوره، وبینار آموزشی آشنایی با نرم افزارهای ساخت موشن گرافیکس و انیمیشن برگزار شد.

این کارگاه آموزشی آن‌لاین متحرک‌سازی که ویژه دانشجویان دانشکده هنر در نظر گرفته شده است، با حضور سجاد صبور و به میزبانی دکتر کیارش زندی، روز چهارشنبه ۱۹ خرداد از ساعت ۱۹ الی ۲۱ در سامانه سیباد دانشگاه سوره برگزار شد.

سجاد صبور در ابتدای کار درباره سینما D3 صبحت کرد و گفت: نام چند نرم افزارهای بزرگ D3را اگر بشود معرفی کرد، می‌توان به نرم افزارهایی چون : maya و max که مربوط به شرکت Auto ETABS هستند اشاره داشت و به نوعی نرم افزارهای مادر شناخته می‌شوند.

در ادامه به معرفی مختصری از نرم افزارهای max و maya و masbox پرداخت و افزود: نرم افزار max از قدیمی‌ترین و مطرح‌ترین نرم افزاری است که کار سه بعدی می‌توان با آن انجام داد و در صنعت گِیم و معماری بیشترین کاربرد را دارد، همچنین کارکردن با آن فضای شلوغی که در اختیار می‌گذارد، شاید برای بعضی‌ها جالب نباشد.

نرم افزار maya مسأله‌ای که دارد بیشتر در فاز کارکتر و انیمیشن به سر می‌برد و افراد علاقه‌مند در این زمینه به سمت آن رفتند؛ در مقابل نرم افزار madbox کاربرد بیشتری در مدلینگ با جزییات دارد.

 

درفضای 4D  ویژگی انتزاعی به چشم می‌خورد

صبور در معرفی فضای D4 اذعان داشت: فضای 4D در جایگاهی که می‌خواست برای خودش پیدا کند، سعی می‌کرد هم شبیه max باشد هم maya را در خود حفظ کند؛ ولی فردی که سریع وارد این صنعت می شود، نمی‌تواند به صورت حرفه‌ای کار کند. در فضای D4 ویژگی‌های انتزاعی و فانتزی و رئال زیاد به چشم می‌خورد. طراحان‌گرافیک اکثرشان به سمت cinema4D حرکت کردند.

وی تصریح کرد: چند مولفه در شروع کار در مسأله سخت افزار مهم است؛ سی پی یو، رم و کارت گرافیکی است. هر چقدر برای این ۳ سخت افزار بیشتر هزینه کنیم، بهتر است.

به طور کلی کسی که می‌خواهد در انیمیشن موفق باشد، باید هزینه‌کند و نرم افزارهای اورجینال تهیه کند. به تنهایی هزینه‌های سخت افزاری چاره کار نیست.

در بخش دوم‌ کارگاه، سجاد صبور مسائل پایه نرم افزارهای سه بعدی، چهار بعدی را به طور عملی و نمایش بر روی دسکتاپ نشان داد و به طور همزمان به سوال‌های شرکت‌کنندگان در کارگاه پاسخ داد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: وبینار، آشنایی با نرم افزارهای ساخت انیمیشن، گروه انیمیشن، دانشکده هنر، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید