منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، محمدحسین ساعی، رییس دانشگاه ضمن عرض تسلیت سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، به مناسبت رویدادهای خرداد 1400 پیامی را صادر کرد. متن پیام ایشان به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سالروز عروج ملکوتی رهبر تاریخ‌ساز و معمار عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی مردم ایران، امام خمینی (قدس سره) را تسلیت عرض می‌نمایم. بی‌شک بازآفرینی افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (رحمت الله) در سایه رهبری حکیمانه و عالمانه حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای، زمینه‌ساز استقلال، امنیت، آزادی، عدالت، رفاه، پیشرفت، همبستگی، عزت، کرامت، آزادگی و اقتدار برای همه مردم ایران است؛ چیزی که در روزهای پیش رو، بیش از همیشه به آن نیاز داریم.

همچنین یوم‌الله پانزده خرداد،  یادآور قیام  قهرمانانه مردم آزاده‌ای است که با استعمارستیزی و استبدادستیزی دلیرانه خود حرکتی عظیم آفریدند که در تاریخ ایران جاودانه شد؛ رشادتی آگاهانه که برای همیشه می‌تواند رهگشای مردم ایران برای غلبه بر مشکلات داخلی و خارجی خود باشد.

 25 شوال نیز سالروز شهادت ستاره درخشان آسمان علم و فقاهت، عبادت و اخلاق و سیاست و تربیت، امام صادق (علیه السلام) را تسلیت عرض می‌کنم. این امام همام در عصر تضارب آرا و عقاید با جهاد علمی درخشان و صدق و درستی در فکر و عقیده اعتمادآفرین شدند و پیروان را مفتخر به شیعه جعفری نمودند. امید که در مقام دانشجو و استاد و دانشگاهی از شیعیان خالص پیرو مکتب امام صادق (علیه السلام) باشیم.

در روزهای پیش رو باز نقطه عطفی برای همه ما در مسیر زندگی ماست؛ انتخابات متعددی که شیوه عمل ما را تا سال‌ها و شاید دهه‌ها معین کند؛ در همه عمر، بسیار کم پیش می‌آید که انسان قدرت انتخاب و اختیار مطلقی داشته باشد و همیشه باید به درستی از توانایی و امکان انتخاب محدود خود بهره ببرد تا پیشرفت کند و اگر به خیال و وهم انتخابی آرمانی که معمولاً پیش نمی‌آید، بخوابد و از انتخاب‌های در دسترس خود غفلت کند، جز حسرت در آینده، چیزی را درو نخواهد کرد؛ چرا که «گندم از گندم بروید، جو ز جو»؛ ما با هم هم‌سرنوشت‌ایم و خواهی نخواهی این مسیر را با هم می‌رویم و اگر قطب‌نمای دل و عقل را با فرکانس دشمنان این سرزمین، تنظیم کنیم، آورده‌ای برای هیچکدام‌مان نخواهیم یافت.

در این روزهای سخت، تنها تأسی به انوار هدایت امام صادق (علیه‌السلام) و شاگرد برومندشان، امام خمینی (ره) می‌تواند چون همیشه برای ما راهگشا باشد؛ إن‌شاءالله که از رهروان صدیق ایشان باشیم؛ به قول حافظ:

 

از آن زمان که بر این آستان نهادم روی

فراز مسند خورشید تکیه گاه من است

 

امیدوارم در راستای پیشرفت خود، خانواده، شهر، کشور و آیندگان‌مان، در روزهای آینده درست انتخاب کنیم.

 

محمدحسین ساعی

رئیس دانشگاه سوره

اشتراک در:

کلمات کلیدی: پیام رییس دانشگاه سوره، رویدادهای خرداد 1400

نظر خود را بنویسید