منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت کانون تئاتر و انجمن علمی نمایش دانشگاه، با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی سوره، وبیناری تحت عنوان "کارگاه تاریخ هنر" با حضور بابک توانایی، روز پنج‌شنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی در سامانه سیباد برگزار شد.

توانایی در ابتدا از رنگ‌ها و نماد آن‌ها گفت: در طبیعت، رنگ‌های بسیاری وجود دارد که هر کدام آن‌ها تأثیرات متفاوتی بر انسان‌ها دارد. هر کدام از این رنگ‌ها نماد یک مفهوم خاص هستند.

آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد.

وی در ادامه افزود؛ با وجودی که اثر رنگ‌ها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می‌کند، امّا برخی از تأثیرات رنگ‌ها دارای معنی یگانه‌ای در سراسر جهان هستند. رنگ‌هایی که در طیف رنگ‌ها در ناحیه قرمز قرار دارند، به عنوان رنگ‌های گرم شناخته می‌شوند که دامنه‌اش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است.

توانایی از دوران پارینه‌سنگی گفت: دوران پارینه‌سنگی ابتدایی‌ترین و طولانی‌ترین مرحله زندگی انسان است.

در این دوره روند فرگشت فکری، جسمی، فرهنگی و فناورانه انسان شکل می‌گیرد. اولین ابزارها به دست گونه‌های نخستین انسان به وسیله سنگ در این دوره ساخته می‌شود.

توانایی در آخر با بیان این‌که انسان‌های نخستین، ابزار می‌ساختند افزود؛ انسان‌شناسان با پژوهش بر روی آثار باقی‌مانده از دوران جمع‌آوری غذا (دوران پارینه‌سنگی) و نیز از طریق ابزارهای سنگی خاص هر دوره، آن را سه بخش تقسیم کرده‌اند که عبارتند از: پارینه‌سنگی زیرین، پارینه‌سنگی میانی و پارینه سنگی جدید.

در پایان برنامه، به سوالات پاسخ داده شد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دومین کارگاه تاریخ هنر، کانون تئاتر، انجمن علمی نمایش، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید