منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و با همکاری معاونت پژوهشی سوره، در سومین بخش از ویژه برنامه «حقیقت قدس» با حضور شاعران فارسی زبان ایران و افغانستان، روز سه‌شنبه 4 خرداد ماه 1400 برگزار شد.

برنامه با خیر مقدم سعید ابوالحسنی، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه سوره، به اساتید، شاعران و دیگر میهمانان آغاز شد.

وی به روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز دزفول اشاره کرد و با تأکید بر اهمیت و منزلت و قداست بیت المقدس و قدس عزیز، کشتار ملت مظلوم فلسطین و کودک کشی در بیت‌المقدس را فاجعه انسانی دانست.

در ادامه محمد سرور رجایی شاعر توانمند افغانستان، اشعاری به کودکان شهید فلسطینی تقدیم کرد، سپس شعری از زبان نوجوان شهید به مادران شهدا تقدیم کرد.

وی به شهدای ایرانی که برای آموزش نظامی در افغانستان شهید شدند اشاره کرد و از شهدای ایرانی نظیر شهید احسان پارسی، ابوالفضل کربلایی پور یزدی و احمدرضا سعیدی نام برد و از  دلاوران افغان تیپ ابوذر در دوران دفاع مقدس یاد کرد و شعری به عنوان «سر به داران غریب» به آقای امان الله امینی جانباز  قطع نخاعیِ افغانستانیِ دفاع مقدس، تقدیم کرد.

همچنین در ادامه برنامه استاد علی داوودی شاعر توانای کشورمان، شعری را به مبارزان فلسطینی تقدیم کرد.

علی محمد مودب، شاعر  برجسته و نام آشنای ایرانی به یاد کودکان دنیای اسلام و به خصوص لبنان و غزه شعری را به حضرت علی اصغر امام حسین (ع) تقدیم کرد. وی همچنین شعر «خون بر روزنامه پیروز است» را از منظومه بلند صفر بمباران به مردم شریف غزه که در برابر حملات اسرائیل ایستادگی می کنند تقدیم کرد.

در ادامه زهرا حسین‌زاده، شاعره افغانستان، شعرهای وزینی خواند، سپس استاد بهلول حبیبی زنجانی به زبان فارسی و آذری اشعار زیبایی را به مردم فلسطین تقدیم کرد.

بشری صاحبی، غزلی را به سردار سلیمانی تقدیم کرد و ایشان را مظهر مقاومت خواند.

در پایان برنامه نیز، تینا محمدحسینی مجری، شاعر و نویسنده توانمند افغانستانیِ برنامه، داستانی از نوشته‌های خود را ارائه کرد.

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: سومین بخش از ویژه برنامه «حقیقت قدس»، معاونت دانشجویی و فرهنگی، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید