منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از معاونت پژوهشی دانشگاه_ دومین بخش از ویژه برنامه «حقیقت قدس» با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی سوره و معاونت پژوهشی دانشگاه، در روز سه‌شنبه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ با موضوع تاریخچه و مسائل حقوقی فلسطین و سخنرانی  دکترسید احمد طباطبایی‌لطفی از ساعت ۱۶:۳۰  الی ۱۸ به‌صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این وبینار، دکتر طباطبایی‌لطفی ضمن عرض سلام و خوش‌آمد گویی به استادان و شرکت کنندگان این ویژه برنامه سخن خود را آغاز کرد.

وی اذعان کرد: در دفاع بین‌الملل حق جنگ در مسئله و حق در جنگ مهم است که باید انجام شود. زمانی که طرح تقسیم فلسطین در سازمان ملل مطرح شد، ایران مخالفت خود را اعلام کرد اما با رأی‌گیری در سازمان ملل، فلسطین به چند قسمت تقسیم شد و بلافاصله اسرائیل در یک‌سال اول تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: از دیدگاه حقوق دانان بین‌الملل نیز، تقسیم فلسطین توسط قطعنامه تقسیم درستی نبوده و افرادی که این قطعنامه را تصویب کردند دارای صلاحیت نبودند.

 دکتر طباطبایی گفت: بعد از تقسیم‌بندی، اسرائیلی‌ها به مرزها پایبند نبودند و خوی گریز از قانون بین‌المللی وجود داشته است و سعی بر این داشتند اعراب را به تسلیم محض بکشانند.

وی در ادامه گفت: ما همان‌طور که اشاره کردیم، اسرائیل طی ۱۰ الی ۱۲ مورد از قوانین بین‌الملل را زیر پا گذاشت مثل حمله به اردن، بمباران تأسیسات اتمی عراق، حملات مکرر و اشغال جنوب لبنان که اکثر کشورها مثل آمریکا و انگلیس نیز موافق بر این موضوع بودند که اسرائیل قوانین را رعایت نکرده است.

 دکتر طباطبایی گفت: در طی این حملات به لبنان ۱۳۰۰ غیرنظامی به شهادت رسیدند و در حمله به غزه حدود ۴۴۰ کودک به شهادت رسیدند که همه این‌ها بر خلاف قوانین حقوق بشردوستانه است. اسرائیل حقوق جنگ را زیر پا گذاشته است.

وی به جنگ‌ها و حملات چند روز اخیر ۱۲ می ۲۰۲۱ نیز اشاره کرد.

 دکتر طباطبایی در پایان جلسه، به سوالات علاقه‌مندان و شرکت کنندگان این ویژه برنامه تخصصی پاسخ داد.

 

https://aparat.com/v/peyrC

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: ویژه برنامه، «حقیقت قدس»، معاونت دانشجویی و فرهنگی، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید