منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ مراسم اختتامیه سلسه ویژه برنامه‌های هفته ارتباطات و روابط عمومی، به همت دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره و همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه، همراه با نکوداشت پروفسور باقر ساروخانی، دوشنبه 3 خردادماه 1400 ساعت ۱۵ الی ۱۷ به میزبانی مبینا میرزابیگی در سامانه سیباد دانشگاه سوره برگزار شد.

در ابتدای جلسه، مبینا میرزابیگی ضمن عرض خوش‌آمد گویی به حاضران در جلسه، از یوسف خجیر رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره دعوت کرد تا نظرات خود را در این باب ارایه دهد.

خجیر گفت: در دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره، از سال ۱۳۸۶، دوازده هفته جشن  و پاسداشت برگزار شده که امروز حسن ختام این ویژه برنامه‌ها به نام دکتر ساروخانی رقم خورده است.

وی افزود: ویژه برنامه‌های هفته ارتباطات و روابط عمومی امسال کمی متفاوت از سال‌های قبل انجام گرفت چراکه به همت دانشجویان و استادان از یک روز، به هفت روز رسیدیم و توانستیم در هر روز نشست‌های تخصصی با استادهای متنوع در حوزه ارتباطات داشته باشیم که در بُعد اول حلقه اتصال دانشگاه و استادان به انجام رسید و صاحب‌نام‌های رشته‌ها، برای دانشجویان مهارت‌آموزی انجام دادند؛ بعد دوم حلقه دانشگاه و دانشجو بود،که با فعالیت دوستان همراه شد؛ در این نشست از ظرفیت‌های دانشجویی کاملاً استفاده کردیم و دانشگاه این بار در انجام ‌این فعالیت تنها نبود.

خجیر خاطرنشان کرد: امروز به نکوداشت یک استاد بزرگ در حوزه ارتباطات به‌خصوص جامعه‌شناسی پرداختیم که ایشان ما را در ارتقاء دانشکده فرهنگ و ارتباطات بسیار کمک و همراهی کردند.

** در ادامه ی جلسه نیز، فیلم کوتاهی منتسب به هفته‌ای که گذشت و 14 برنامه تخصصی برگزارشده، پخش و قدردانی از تمام استادانی که در هفته مذکور همراهی به عمل آوردند، انجام شد. همچنین پادکستی در جهت اختتامیه و تقدیر از مقام پروفسور ساروخانی، نیز به نمایش گذاشته شد.

بخشی از مراسم اختتامیه هفته ارتباطات و روابط عمومی نیز، با سه تار نوازی وحید زندی‌فخر دانشجوی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه سوره ادامه یافت.

  امیدعلی مسعودی، عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره و دبیر کل ویژه برنامه‌های هفته ارتباطات و روابط عمومی، در ابتدای صحبت‌های خود آغاز سالروز آزادسازی خرمشهر که روز مقاومت است را به تمامی حاضران تبریک گفت و مقارن شدن  با اختتامیه هفته ارتباطات را اتفاقی مبارک دانست.

وی همچنین هفته‌ای که گذشت را یک اتفاق مثبت و رو به جلو و به سمت پیشرفت دانست که توسط فعالیت چند ماهه دانشجویان انجام شده بود.

وی خاطر نشان کرد: ما از ۲۵ اردیبهشت ماه الی۳ خرداد توانستیم با همت دانشجویان در رشته روزنامه نگاری ، ۱4 نشست تخصصی برگزار کنیم و استادان برجسته‌ای از دانشگاه‌هایی چون علامه طباطبایی، دانشگاه تهران و صدا و سیما دعوت به عمل آوردیم که با استقبال خوبی نیز همراه شد.

مسعودی افزود: امروز به عنوان اختتامیه هفته ارتباطات در خدمت یکی از بزرگان حوزه ارتباطات یعنی پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه‌شناسی ارتباطات هستیم.

*استقامت همان کلید پیروزی است

پروفسور باقر ساروخانی نیز صحبت‌های خود را با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز کرد وگفت: «خرمشهر قسمتی از جامعه ما بود که به بدن خود پیوست؛ هفته ارتباطات را به یکایک صاحبان خود تبریک می‌گویم چرا که ارتباطات  بسیار حیاتی است و یونسکو می‌گوید: سواد تحصیلی درست و سواد ارتباطی لازم، اولویت است و باید جامعه‌ای  داشته باشیم که سواد عاطفی در آن جریان داشته باشد ما در رابطه‌های انسانی یاد می‌گیریم و انتقال می‌دهیم؛ پس در اینجا مدیریت ارتباطات بسیار حائز اهمیت است و باید از راه‌های کوچک همچون خانواده شروع شود. در یک معنا ارتباط یعنی فرهنگ و از لحظه جمع شدن انسان در یکجانشینی آغاز شده است.»

پرفسور ساروخانی در ادامه افزود: «بزرگداشت یک فرد، نشانه بلوغ آن رشته است و راه آن رشته را روشن می‌سازد. من از خانواده اولیه خود چند درس آموختم؛ یک این‌که باید به خود متکی باشم، باید استقامت و پایداری داشته باشم و استقامت همان کلید پیروزی است. باید تلاش کنم و مقام امتیازات من ناشی از تلاش من است؛ اگر امتیازی بدون تلاش به دست برسد، مشروع نیست. در دانشگاه خارج از کشور مدام به راه‌های دشوار برخورد کردم ولی در هر برخوردی یک تجربه تازه و اتفاق خوش برای من رقم خورد.»

ساروخانی درجهت پیشرفت رو به جلوتر حوزه ارتباطات اذعان کرد: ارتباطات باید تخصصی‌تر هم بشود. باید چگونه‌ها را معنا کرد تا زمینه‌سازی شود چراکه ورود به هزاره سوم بدون شناخت ارتباطات امکان‌پذیر نیست و خوشبختانه ما در تولید ارتباطات درست پیش رفتیم؛ ولی پیشنهاد من به فرزندان ارتباطات این است که باید نجات‌دهنده و کنار هم قرار بگیرند و بدون چشم‌پوشی از هم راه نرویم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانش جزء اعتبار و فرهنگ ماست و این دو مقوله باید تکمیل کننده یکدیگر باشند. هفته ارتباطات باید بستری پایدار باشد و هر سال باید برجسته‌تر شود و صدای ما از هرجای جامعه شنیده و همچنین حرمت بشری در جای‌جای ایران حفظ شود. ما باید دانایی از رسانه را گسترش دهیم.

در بخش پایانی اختتامیه هفته ارتباطات و روابط عمومی، شقایق سیفی دبیر اجرایی هفته ارتباطات به عنوان ‌حسن ختام جلسه،گزارشی از این هفته ارائه داد و افزود: ما در هفته ارتباطات توانستیم ۱3 نشست تخصصی در حوزه ارتباطات و رسانه را با حضور استادان بزرگی چون استاد مختاریان، دکتر سروش‌فرد، دکتر رضاییان و دیگر عزیزان  برگزار کنیم و در مجموع میزبان ۶۵۰  تعداد کاربر مجازی در طول نشست‌ها بودیم.

وی همچنین ادامه داد: درخارج از دانشگاه سوره نیز دانشجویانی از دانشگاه‌های علامه طباطبایی، دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌ها، در مقطع کارشناسی تا دکتری در نشست‌های هفته ارتباطات شرکت می‌کردند.

سیفی از تمامی کسانی که در این هفته یاری کردند تا هفته ارتباطات و روابط عمومی هر چه بهتر برگزار شود، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: مراسم اختتامیه، هفته ارتباطات و روابط عمومی، دانشکده فرهنگ و ارتباطات، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید