منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از معاونت پژوهشی دانشگاه_ سومین نشست از سلسله نشست‌های هنر قاجار به همت گروه نقاشی دانشکده هنر سوره، با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه، در سامانه سیباد به صورت مجازی برگزار شد. این نشست روز چهارشنبه 22اردیبهشت 1400 از ساعت 18:00 الی 20:00 با هدف معرفی آخرین پژوهش‌ها و منابع در ارتباط با هنر قاجار تشکیل شد. محمد معین‌الدینی مدیر گروه نقاشی دانشکده هنر دانشگاه سوره، در سومین وبینار از سلسله وبینارهای هنرقاجار میزبان کیانوش معتقدی بود.

در ابتدای جلسه سوم، کیانوش معتقدی تازه‌ترین منابع در رابطه با  هنر دوران قاجار را معرفی کرد و گفت: این آثار و منابع، عمدتأ در سه موضوع؛ نقاشی، عکاسی و کاشی به تفکیک معرفی شدند.

معتقدی در ادامه همچنین نوید ترجمه و انتشار بسیاری از منابع خارجی و معتبر به زبان فارسی را داد. آثاری چون؛ "تصویر زن در دوره قاجار، The Eye Of The Shah، Technologies Of The Image  و...

معتقدی با اشاره به پتانسیل‌های بومی و وجود شخصیت‌های برجسته در حوزه عکاسی قاجار، گریزی به تأثیر و تلاش‌های پرویز تناولی زد.

وی همچنین درباره‌ی سخت کوشی‌های این پژوهشگر بزرگ اضافه کرد: عکس‌های پرویز تناولی بکر، خاص و منبع مهمی برای کسب اطلاعات به شمار می‌رود؛ چرا که بسیاری از تصاویری که او از خانه‌های آن زمان ثبت کرده، اکنون تبدیل به منازل شخصی و غیرقابل بازدید شده‌اند.

معتقدی به نحوه‌ی ترجمه‌ی آثار و منابع تاریخی_هنری در ایران نیز انتقاد کرد و گفت: می بایست در رابطه با ترجمه‌ی منابعی این چنینی، سیاست‌گذاری و اعمال یک سبک واحد به منظور ایجاد نظم، صورت گیرد.

در انتها محمد معین‌الدینی و کیانوش معتقدی پاسخگوی سوالات علاقه‌مندان و دانشجویان بودند. معتقدی در پاسخ به سوال یکی از دانشجوبان برای همکاری با موسسات و مراکز مرتبط، خواستار ورود دانشگاه سوره به این موضع شد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: سومین نشست، سلسله نشست های هنر قاجار، گروه نقاشی، دانشکده هنر، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید