منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، نشست شورای تخصصی با حضور سرکار خانم دکتر اکبری، روز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه سیباد دانشگاه سوره برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر عبدالکریم عطارزاده، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ضمن خوش‌آمدگویی به حضار و تبریک روز معلم به اساتید، از سرکار خانم دکتر اکبری دعوت کرد تا سخنرانی کند.

اکبری در این نشست درباره شیوه‌های آموزش آنلاین گفت: انتقال اطلاعات و ارزشیابی عملکرد حافظه در کلاس‌های آنلاین بسیار اهمیت دارد.

وی از انتخاب هوشمندانه سامانه و ابزار یادگیری افزود: سامانه تنها راه ارتباطی میان اساتید و دانشجویان نیست، اساتید می‌توانند با تأسیس گروه‌های مجازی(در اپلیکیشن‌های واتس‌آپ، بله، سروش و...) با دانشجویان ارتباط خود را حفظ کنند و این ارتباط فقط به سامانه مجازی محدود نشود. همچنین با ارائه‌ی پی‌دی‌اف و پاورپوینت‌های جذاب، دانشجو را جذب کلاس کنند.

اکبری در تعریف یادگیری الکترونیکی خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر اینترنت در جهت قادر ساختن افراد برای آموزش و یادگیری در هر زمان و هر مکانی، می‌تواند تعریفی برای یادگیری الکترونیکی باشد.

 اکبری در ادامه، به انواع مدل های یادگیری الکترونیکی اشاره کرد و گفت: سخت‌افزار و نرم‌‌افزار دو نوع از انواع یادگیری الکترونیکی هستند که سخت‌افزار شامل: رایانه، تلفن همراه، مودم، سرور، چاپگر، اسکنر، دوربین، میکروفون، لوح فشرده، دی‌وی‌دی، بلندگو، قلم نوری؛

نرم افزار شامل: ایمیل، وب‌ها، مرورگرها، ال‌ام‌اس‌ها، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی، صفحات گسترده انواع وب، نرم‌افزارهای گرافیکی.

اکبری در ادامه افزود: اساتید در ابتدای ترم، انتظارات خود را مشخص کنند که چه انتظاراتی از دانشجویان دارند و نحوه مشارکت و اهمیت حضور آن‌ها را توضیح دهند که بین اساتید و دانشجویان سوءتفاهم پیش نیاید.

وی همچنین از ایجاد تعامل بین استاد و دانشجو گفت: اساتید تبادل ایده و اطلاعات را در کلاس‌های آنلاین ارتقاء دهند.

دکتر عطارزاده پس از قدردانی از خانم دکتر اکبری، از دکتر ساعی، رییس دانشگاه سوره دعوت کرد تا سخنرانی کنند.

دکترساعی ضمن تبریک روز معلم به اساتید و آرزوی سلامتی برای آن‌ها درباره‌ی ابعاد آموزشی گفت: شناخت عناصر و اجزای کیفیت در هر امر و رسیدن به تعریف دقیق کیفیت در آن، از عوامل چالش‌برانگیز در دنیای امروز است. این چالش در مضامین آموزش عالی که ارزیابی کیفیت در آن به‌ مراتب از ابهامات بیشتری برخوردار است، دوچندان می‌شود.

ساعی در ادامه افزود: پایان‌نامه‌های دانشجویان،حتی‌المقدور پژوهشی شود‌‌.

وی با اشاره به برنامه‌های پژوهشی و فرهنگی تصریح کرد: اگر اساتید برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی داشته باشند، ما حمایتشان می‌کنیم، مانند دوشنبه‌های نقد کتاب دکتر شهبازی.

در انتهای مراسم، اساتید حاضر در جلسه نظرات خود را بیان کردند.

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: هفته معلم، شورای تخصصی آموزش، اساتید، معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید