منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت دانشکده معماری و شهرسازی سوره و با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، جلسه دوم دوره آموزشی"روند طراحی تا اجرا پروژه در دفاتر معماری" با حضور مهندس میثم مزروعی؛ معمار، طراح و ناظر پروژه‌های معماری و ساختمانی، روز یک‌شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه سیباد دانشگاه سوره، به صورت مجازی برگزار شد.

این در حالی است که اولین جلسه روند طراحی، روز شنبه، ۴ اردیبهشت برگزار شده بود.

در ابتدای دومین جلسه، میثم مزروعی ضمن یادآوری نکات روز قبل گفت: شناخت و تحلیلات واقعیت پروژه بسیار مهم است؛ اگر معمار بر پروژه، شناخت نداشته باشد و نتواند پروژه را تحلیل کند، کار سخت می‌شود و خروجی کار آن‌طور که باید خوب نمی‌شود. بنابراین معمار احتیاج به شناخت و تحلیل پروژه دارد.

وی افزود: خوب است که معمار علاوه بر شناخت معماری، بر روی جامعه و اقتصاد هم شناختی نسبی داشته باشد و همچین شناخت کامل ضوابط شهری تا بتواند اهداف کارفرما را درک کند.

مزروعی در ادامه گفت: دیتیل(جزئیات) پروژه در اینجا بسیار اهمیت دارد، زیرا وقتی پروژه را تعریف می‌کنیم، بتوانیم دیتیل مرتبط با آن را طراحی کنیم.

مزروعی درمورد اصول معماری گفت: اصول معماری ایرانی عبارت‌اند از: درون‌گرایی، پرهیز از بیهودگی، مردم واری، خودبسندگی و نیارش.

وی در آخر با اشاره به اهمیت نیروی کار در پروژه تصریح کرد: نیروی کار در پروژه بسیار اهمیت بالایی دارد؛ نیروی مناسب با کار می‌تواند اهداف کارفرما را درک کند و کاری که کارفرما می‌خواهد را تحویل دهد.

در انتهای جلسه، سوالات دانشجویان مطرح و به تمامی آن‌ها پاسخ داده شد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دوره آموزشی، "روند طراحی تا اجرا پروژه در دفاتر معماری"، هفته معمار، دانشکده معماری و شهرسازی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید