منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، هفته معمار در دانشکده معماری و شهرسازی سوره، از جمعه 3 اردیبهشت‌ماه 1400 با مجموعه نشست‌ها و ورکشاپ‌های تخصصی به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

در همین راستا گفت‌وگویی با دکتر حیدر جهانبخش رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره در مورد اهداف و برنامه‌های هفته معمار داشتیم که به شرح ذیل است:

جهانبخش در ابتدای صحبت‌های خود به برنامه‌های هفته معمار و شیوه برگزاری آن شاره داشت و گفت:
برنامه هفته معمار همزمان با سالروز تولد دانشمند و معمار شهیر ایران جناب شیخ بهایی طی ده سال گذشته همواره با همت دانشجویی پر تلاش و ارجمند دانشگاه سوره برگزار شده و یکی از ریشه‌دارترین فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانشکده معماری در سال‌های گذشته بوده است. در سال‌جاری با توجه به شیوع اپیدمی کرونا، برنامه هفته معمار در فضای مجازی و در قالب رویدادهای برخط برگزار می‌شود که امیدوارم برنامه‌های مفید و ارزشمند تقدیم عزیزان گردد.

 

هفته معمار با هدف بازسازی، نوسازی و بهسازی تعیین شده است

وی در رابطه با هدف هفته معمار خاطرنشان کرد: هرساله این رویداد به‌صورت هدفمند و با رویکرد و اهداف علمی خاص برنامه‌ریزی و اجرا می‌شده و امسال نیز بر همین روال خواهد بود. هدف انتخابی دانشجویان در هفته معمار 1400 بازسازی، نوسازی و بهسازی تعیین شده و همه برنامه‌ها و رویدادها با این رویکرد پیش خواهد رفت. رویکردهای انتخابی، رویکردهای بلند مدت جریان‌های علمی در فضای تخصصی معماری و شهرسازی‌ست که آشنایی با این جریان‌ها و فعالیت حرفه‌ای و تخصصی ناشی از آن در هفته معمار مورد توجه قرار گرفته و ارجاع خواهد شد.

وی در مورد افراد حاضر در این هفته افزود:

در رویدادهای هفته معمار اغلب از اساتید دانشکده‌های معماری و دانش‌آموختگان و دست‌اندرکاران متخصص حوزه معماری و شهرسازی دعوت شده و تمامی آن‌ها افرادی شاخص و مطرح حوزه بازسازی، نوسازی و بهسازی و جریان بازآفرینی معماری و شهرسازی هستند.

 

 

برنامه‌ها در راستای افزایش سطح علمی است

رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره، به تأثیر افزایش سطح علمی در نظام آموزشی اشاره داشت و افزود:

برنامه‌های متعدد و متنوعی در راستای افزایش و ارتقائ سطح علمی و قابلیت‌های پژوهشی دانشکده و دانشجویان عزیز طرح‌ریزی شده و امیدواریم به تدریج و در عرصه عمل و طی ماه‌های آینده، بخش‌های عمده‌ای از این برنامه‌ها را شاهد باشیم. به اختصار می‌توان به پایش علمی اساتید مدعو، افزایش رشته‌های تحصیلی دانشکده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و افزایش چشمگیر فعالیت‌های تحقیقاتی، کارآفرینی، رسانه ای و فرهنگی دانشکده اشاره و تأکید داشت.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، جدول برنامه‌های هفته معمار که در زمان مشخص از طریق سامانه سیباد دانشگاه سوره به صورت آنلاین برگزار می‌شود، به شرح ذیل است:

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: برنامه، نشست، ورکشاپ، هفته معمار، دانشکده معماری و شهرسازی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید