منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از روابط عمومی شبکه افق، انقلاب اسلامی با بروز و شکل‌گیری خود، فضایی را در جهان ایجاد کرد که در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و...  فصل جدیدی رقم خورد. می‌توان گفت که نوعی انفتاح و گشایش را صورت داد، اما در عالم هنر، انقلاب اسلامی فضایی از هنر را در برخی حوزه ها رقم زد که مسبوق به سابقه نبوده است و بسیاری از مظاهر هنری براساس نوع نگاه انقلاب اسلامی تغییر زاویه دادند و شکل جدیدی به خود گرفتند.

 

به همت دانشگاه سوره گفتگوهایی ترتیب داده شده است تا این موضوع بیشتر مورد توجه و تبیین  قرار گیرد.

 

برای میز دوم ویژه برنامه تلویزیونی انفتاح، شهریار بحرانی کارگردان فیلم سینمایی ملک سلیمان و مجموعه مریم مقدس (س) و کوروش زارعی مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری، دعوت شده‌اند.

 

شهریار بحرانی در جریان برنامه تلویزیونی انفتاح با اشاره به سوق انسان به سمت صالحیت، گفت: خداوند می‌پسندد که انسان به سمت صالحیت برود، یعنی زندگی انسان‌ معنا داشته و برای رضای خدا باشد؛ انسان باید مداوم به سمت آینده نگاه کند و هنرمند نیز باید تابع این موضوع باشد.

 

وی همچنین افزود: چه خوب است که سینما نیز همین باشد؛ سینما، سینمایی باشد که ما را به سمت آینده مطلوب بکشاند و به سمت نجات انسان رود، حرف هنرمند انقلابی و اسلامی نجات انسان است. 

 

کارگردان فیلم سینمایی ملک سلیمان تصریح کرد: مهم‌ترین معقولاتی که وجود دارد، این است که بازیگر به ما فضا را منتقل کند، فضای محضریت خدا را؛ این سینمای صالحین است.

 

وی ادامه داد: ما باید در سینما صالحین این کار را انجام دهیم که آدم‌ها عبد شوند اگر ما بتوانیم عبد شویم، جایگاه هنری باید داشته باشیم؛ سینما باید خدا ساخته باشد.

 

در بخش دیگر این ویژه برنامه تلویزیونی، کوروش زارعی افزود: خداوند مسیر را مشخص کرده نه تنها برای ما بلکه برای رسولان خود، وقتی پیامبر اکرم می‌فرمایند من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را تمام کنم؛ تئاتر، سینما و هنرهای نمایشی چیزی جزء اخلاق نیست. 

 

وی با اشاره به رسالت هنرمند، بیان کرد: اگر هنرمند بتواند بر روی فطرت احساسی انسانی تاثیر بگذارد، رسالت خود را انجام داده است.

 

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری تشریح کرد: امام می‌فرمایند، هنر و هنرمند باید به اسلام ناب محمدی برسد و اگر در مسیر این اسلام باشد، آن هنر، هنر واقعی است.

 

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در هنر انقلابی، سلبریتی وجود ندارد؛ حبیب وجود دارد و به دلیل همین می‌گویند استار بودن مهم نیست، محبوب بودن مهم است.

 

این برنامه از شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۲۰ و ۲:۳۰ از شبکه افق در حال پخش است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: برنامه تلویزیونی انفتاح، سیری در هنر انقلاب، هفته هنر انقلاب اسلامی، شبکه افق، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید