منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به مناسبت روز درختکاری و در یک اقدام فرهنگی با حضور رییس دانشگاه سوره، معاونان و مدیران دانشگاه، نهالی برای حمایت از طبیعت و پاس داشتن روز درختکاری، توسط دکتر محمدحسین ساعی رییس دانشگاه سوره در حیاط دانشکده معماری و شهرسازی سوره کاشته شد.

همچنین دو نهال دیگر نیز در دانشکده فرهنگ و ارتباطات و ساختمان اصلی دانشگاه سوره کاشته شد.

در همین خصوص گفتگویی با دکتر محمدحسین ساعی رییس دانشگاه سوره و دکتر حیدر جهانبخش رییس دانشکده معماری و شهرسازی انجام شد:

دکتر ساعی گفت: این اقدامی که در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره اتفاق افتاد، دو جنبه داشت؛ یکی جنبه نمادین و دیگری حمایت از پویش درختکاری و درخت یاری که در شبکه‌های اجتماعی به آن پرداخته شد.

ضمن این‌که هدف از این پویش، تشویق برای کاشت یک ‌میلیون نهال در سطح کشور است و همچنین دعوت از جوانان، دانشجویان، استادان و دیگر مردم کشور  که در کاشت نهال شرکت کنند و محتواهایی نیز در این خصوص در شبکه ‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. جشنواره‌ای نیز در حال شکل‌گیری است که بچه‌های فعال سوره در آن نقش پررنگی دارند.

وی افزود : متأسفانه ما هنوز به‌طور کامل نتوانستیم به سازگاری بین انسان و طبیعت برسیم؛ پس باید در نظر داشته باشیم که در کنار توسعه، طبیعت خود را به همان صورت که هست حفظ کنیم و حتی آن را ارتقا دهیم.

رییس دانشگاه سوره در ادامه به پیوند روز درختکاری و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: ما در جامعه نمی‌توانیم بی‌اعتنا به همدیگر باشیم و اگر کاملأ بی‌تفاوت از کنار یکدیگر بگذریم دنیا به جهنمی بیش تبدیل نمی‌شود؛ اگر می‌خواهیم در این کره خاکی، به بهشت نزدیک شویم، باید این نوع نیکوکاری‌ها شکل بگیرد؛ و همین مبانی است که می‌تواند باعث پیشرفت در زندگی اجتماعی ما انسان‌ها شود. درختکاری هم به همین شکل است؛ نیکی به طبیعت، باعث پیشرفت و پربار شدن آن می‌شود.

ساعی در پایان صحبت‌های خود، به کمک‌های خیرخواهانه خانواده سوره در این روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: ما گروه‌های جهادی در دانشگاه داریم که از طرف کارکنان و اعضای هیأت‌علمی و همچنین در سطح بزرگ‌تر یعنی خانواده‌ها، حمایت می‌شود که با کمک همین عزیزان و دانشجویان، چندین دستگاه تبلت خریداری شد و به عزیزان کم بضاعت تقدیم شد تا از آموزش مجازی محروم نشوند.

در ادامه دکتر جهانبخش، در تکمیل صحبت‌های دکتر ساعی گفت: این سنت بسیار ارزنده‌ای که در فرهنگ ایرانیان جا افتاده است، معانی خاص خود را دارد و با توجه به تحولات فصلی و رسیدن بهار، مردم اقدام به کاشتن درخت می‌کنند و در این دورانی که شهرنشینی به صورت توسعه یافته رو به پیشرفت است، درختکاری کار ارزنده و شایسته‌ای است که باید به آن توجه شود و ما هم سعی کردیم امروز این کار را در دانشکده معماری و شهرسازی ممکن‌کنیم و امیدواریم این سنت در ابعاد گسترده‌تر در بین مردم ما جاری شود.

رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره، با اشاره به تقابل معماری امروز با طبعیت،گفت: رویکردی که دنیا در توسعه شهرنشینی دارد، با این مشکل رو به رو شد که از طبیعت در حال دور شدن است و به همین‌خاطر روی معماری پایدار باید تأکید کنیم. در دانشکده ما نیز، در بعضی دروس و پایان‌نامه‌ها، دانشجویان را به همین سمت سوق دادیم؛ هرچند حرکت‌کوچکی است ولی می‌تواند موثر باشد و می‌تواند بر ضرورت‌های زیست محیطی توجه کند.

 

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: کاشت یک‌میلیون نهال، روز درختکاری، پویش درخت یاری، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید