منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از معاونت پژوهشی دانشگاه سوره- کلاس کلیاتی درباره سبک‌های هنری از مجموعه جلسات مدرسه زمستانی درنگ با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه سوره و تدریس وحیدالله موسوی برگزار شد.

در این جلسه، وحیدالله موسوی در مورد ضرورت‌شناسی سبک‌ها گفت و به سیر هنر از اواخر قرن 19 و جنبش‌های هنری در اوایل قرن 20 پرداخت.

وی ، درباره ناتورالیسم، رئالیسم و امپرسیونیسم نیز توضیحاتی داد و آثاری از آن‌ها را به نمایش گذاشت.

همچنین به اهمیت تیپ در آثار رئالیسم و ویژگی‌های زیبایی‌شناسی امپرسیونیسم و انواع آن و مفهوم فتوراتی در سینما اشاره شد.

وحید الله موسوی نیز به معرفی چند منبع با موضوع هنر و مبانی آن از جمله کتاب هنر مدرن و تاریخ زیبایی تاریخ زشتی مبانی هنر و کتاب آخرین جنبش‌های هنری قرن بیستم پرداخت.

وی همچنین،  اکسپرسیونیسم، تأثیر رنگ در بیان عواطف و ارزش‌های بیانی، تأثیر استفاده از قلمو با ریتم و ضرب‌آهنگ ویژه و نمایش بافت را در این جلسه توضیح داد.

موسوی، هنر و اثر را بازتاب احوال روحی و روانی روزگارِ هنرمند دانست و همچنین در ادامه به بیان انتقاداتی از مخالفین امپرسیونیسم و منتقدین آن پرداخت؛ وی معتقد است روحیه رمانتیک و احساس در هنرمندان ثابت است و تنها مقدار آن متغیر است؛ در ادامه نیز، به تأثیر مجسمه‌سازی و تغییرات آن در قرن 19 اشاره شد.

در انتهای جلسه، فیلم 9 رویا از کوروساوا نمایش داده شده و مدرس کلاس پاسخگوی سوالات و ابهامات  علاقه‌مندان در این زمینه بود.

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: سبک‌های هنری رومانیسیسم رئالیسم ناتورالیسم، مهارت‌های فهم و گفت‌و‌گو، آثار هنری، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید