منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از معاونت پژوهشی دانشگاه_ پنجمین جلسه  وبینار آموزشی«آشنایی با زبان سینما» به همت دانشکده هنر و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، عصر امروز ( سه شنبه) 7 بهمن ماه با تدریس حمید فدوی، استاد دکوپاژ در دانشگاه پاریس7، به میزبانی رامتین شهبازی به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، حمید فدوی به معرفی فیلم قطار سریع‌السیر نیمه‌شب اثر آلن پارکر پرداخت و گفت: این فیلم بر اساس کتابی از بیلی هیز که از داستانی واقعی برگرفته شده ساخته شده است.

وی افزود: با مطالعه کتاب بیلی هیز می توان به معضلاتی که در آداپته کردن داستان وجود دارد پی برد چرا که تئاتر یا نمایش، منطق جداگانه ای نسبت به داستان دارد؛ هنر نمایش منطق فکری و کلامی را می شکند که این امر در فیلم قطار سریع‌السیر نیمه‌شب کاملا مشهود است و منطق نمایش برعکس منطق روزانه است.

فدوی پرسوناژ را مهم ترین بخش یک کار هنری دانست و گفت: پرسوناژ در فیلم و زمان و مکان، مهم ترین بخش یک کار هنری است که در فیلم قطار سریع‌السیر نیمه‌شب ، کارگردان تمام این پرسوناژ را بهم زده و منطق اصلی زمان و مکان را نیز شکسته است. او این کار را به عمد انجام می دهد چرا که منطق نمایش با زندگی عادی کاملا متفاوت است.

وی با بیان اینکه این فیلم خلاقیتی منفی دارد، اذعان کرد: ایده اصلی این فیلم، نمایش دادن مواد مخدر است که سبب مرگ انسان می شود و خلاقیتی منفی به شمار می رود؛ این فیلم بیانگر زندانی نامرئی است.

فدوی با اشاره به اینکه خلاقیت در قالب نوشتار و تکنیک نمایش داده می شود، گفت: دو مطلب در خلاقیت هنری داریم؛ خلاقیت چیزی نیست جز تلفیق الهام و نوشتن، خلاقیت نوشتار است اگر ایده و خلاقیت نوشته نشود کار هرگز شروع نمی شود؛ بعد از نوشتن مسئله اجرا در خلاقیت نیز اهمیت دارد شایان ذکر است که زیباترین سکانس ها از خلاقیت هنری سرچشمه می گیرد.

وی در ادامه، به خواص ضد نور و ضد تصویر در فیلم اشاره کرد.

  *در انتها نیز به تمامی سوالات علاقه مندان در این حوزه پاسخ داده شد.

جهت مشاهده پنجمین جلسه وبینار آموزشی«آشنایی با زبان سینما» وارد لینک زیر شوید:

https://aparat.com/v/n8BzS

اشتراک در:

کلمات کلیدی: پنجمین جلسه، وبینار آموزشی، آشنایی با زبان سینما، دانشکده هنر، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید