منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از خبرگزاری فارس_ یوسف خجیر رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره کیفت آموزش‌های مجازی، اظهار کرد: در حال حاضر دو ترم از برگزاری کلاس‌های مجازی گذشته و چالش‌های استفاده از سامانه آموزش مجازی، ظرفیت‌ سرورها، پهنای باند و ناتوانی در بحث سخت‌افزاری نسبت به اوایل خیلی کمتر شده است. 

وی افزود: وضعیت دانشگاه‌ها از لحاظ نرم‌افزاری نیز نسبت به 10 ماه گذشته بهتر شده است. در ابتدای راه و موج نخست کرونا، بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها برای آموزش‌‌ مجازی‌شان از پیام‌رسان‌های معمولی و ارتباطی مانند واتساپ، سروش، آی‌گپ و تلگرام استفاده می‌کردند، اما بعد از مدتی آموزش‌ها از طریق سامانه‌ها و ال‌ام‌اس‌ها برگزار شد که البته در این موارد نیز اشکالات و ضعف‌هایی وجود داشت. 

رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره اضافه کرد: آموزش مجازی هم خیلی وقت‌ها پاسخگوی نظام آموزشی کشور نبود و افزونه‌هایی از جمله حضور و غیاب و نظام ارزشیابی نداشت، حتی خیلی‌ها هم مبتنی بر محتواهای کتبی، فایل و پاورپوینت بود که خوشخبتانه چنین ارتقایی را طی 10 ماه در برگزاری آموزش‌های آنلاین دیدیم.

خجیر افزود: اساتید به لحاظ مغز افزار حرفه‌ای‌تر شده‌اند و توانسته‌اند خود را با نظام آموزش مجازی به روز کنند و محتواها را به سمت مجازی شدن ببرند؛ همچنین دانشجویان نیز مهارت استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها را پیدا کرده‌اند. 

وی گفت: دو کاربر اصلی مغزافزارها، استاد و دانشجو هستند که توانسته‌‌اند خود را ارتقاء دهند. دانشگاه‌ها هم در این وضعیت توانسته‌‌اند خودشان را به روز کنند. نظام پشتیبانی دانشگاهی روزهای اول از یک گسستگی و گنگی برخوردار بود اما در حال حاضر بعد از گذشت 10 ماه دانشگاه‌ها از لحاظ پشتیبانی نظام آموزش مجازی خیلی جلوتر از دوره قبل هستند. 

رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره افزود: بحث کلان‌تری در آ‌موزش مجازی داریم که ایجاد ظرفیت و زیرساخت از سوی دولت است. می‌توان گفت دولت و وزارت ارتباطات یک مقدار نسبت به ماه‌های نخست سال جلوتر هستند اما با شروع کلاس‌های آموزشی از لحاظ پشتیبانی فنی، پهنای باند و اختصاص دادن بخشی از اینترنت کشور به نظام آموزشی و رایگان کردن‌شان برای دانشجویان به قول‌شان عمل نکردند ولی به رایگان شدن سامانه‌های آموزشی داخلی و بومی به بحث هیأت علمی در استفاده از ظرفیت‌های پهنای باند کمک کردند. 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: آموزش های مجازی، اساتید، مغز افزار، دانشکده فرهنگ و ارتباطات، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید