منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، مراسم آیین رونمایی از تابلو نقاشی ظهر عاشورا، اثر احمد خلیلی‌فرد صبح روز چهارشنبه، اول بهمن‌ماه ۹۹، با حضور محمدحسین ساعی رییس دانشگاه سوره، معاونان و مدیران دانشگاه، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و معاونان، اصحاب رسانه و خالق اثر هنری ظهر عاشورا، در ایستگاه متروی شادمان واقع در خط ۴ متروی تهران برگزار شد.

اثر هنری «ظهر عاشورا» به مناسبت ایام‌الله محرم، با شیوه‌ای انتزاعی به روایت گوشه‌ای از واقعه عاشورا می‌پردازد. این اثر ارزشمند به  قلم استاد «احمد خلیلی‌فرد» از اعضای هیأت‌علمی  گروه نقاشی دانشکده هنر دانشگاه سوره به تصویر کشیده شده است.

این تابلوی نقاشی در ابعاد یک متر و نیم در شش متر با تکنیک رنگ روغن در تاریخ اول بهمن ماه ۱۳۹۹ جهت نمایش عموم در ایستگاه متروی شادمان از سوی دانشگاه سوره به شرکت متروی تهران اهدا شد.

در مراسم رونمایی از این اثر هنری، محمدحسین ساعی رییس دانشگاه سوره 

با اشاره به اين‌كه نگاه به هنر دو جنبه دارد گفت: يك بخش، هنر برای افراد خاص و كلكسيون داران است كه هزينه‌های زيادی برای آن صرف می‌شود  و بخش ديگر، هنر مردمی است؛ عمده اساتيد و دانشجويان دانشگاه سوره با اين نگاه كار می‌كنند. 

وی تصريح كرد: شهر تهران بايد يك شهر هنری باشد و مردم از آثار هنری در آن استفاده كنند.

ساعی در پایان صحبت خود گفت: با تشكر از استاد خليلی‌فرد كه بيش از ۳٠ سال در كار نقاشی فعاليت می‌كند، امروز اين اثر هنری را به مسافران شهر زيرزمينی هديه می‌كند.

فرنوش نوبخت گفت: اين كار برای اولين بار  با همكاری دانشگاه سوره در متروی تهران اجرا شد. 

وی با اشاره به اين‌كه در حال حاضر شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه روزانه نزديك به يك ميليون مسافر دارد گفت: با ايجاد فضا برای ارائه آثار هنری هنرمندان به دنبال اين هستيم تا فرصتی ايجاد شود كه آثار هنری هنرمندان در منظر ديد عمومی قرار گيرد.

نوبخت تصريح كرد: اين كار با هدف آشنایی هرچه بيشتر شهروندان و مسافران با هنر و فرهنگ، تاريخ و تمدن كشور اجرا شده است و اميدواريم اين كار ادامه پيدا كند و آثار هنرمندان در بخش‌های مختلف در ايستگاه‌های مترو به نمايش گذاشته شود.

 احمد خليلی‌فرد با بيان اين‌كه فكر اصلی اين طرح از طرف رياست دانشگاه سوره و معاونت دانشجویی و فرهنگی مطرح شد گفت: اين اثر هنری، از واقعه روز عاشورا برای آشنایی بيشتر دانشجويان با مضامين و مفاهيم اثر هنری به تصویر کشیده شد.

وي تصريح كرد: توجه به مفاهيم متعالی و انسانی در هنر، يكی از شاخص‌های مهم اين دانشگاه است كه در هنر معاصر كمتر به آن توجه می‌شود.

در انتهای برنامه از تابلوی ظهرعاشورا پرده برداری شد و پوستر این اثر ارزشمند نیز بین مدعوین و مسافران مترو توزیع گردید.

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: آیین رونمایی، تابلو نقاشی، ظهر عاشورا، دانشگاه سوره، شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه

نظر خود را بنویسید