منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به مناسبت هفته پژوهش؛

به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه سوره_ دومین جلسه کارگاه پرپوزال نویسی ویژه دانشجویان رشته ادبیات پایداری با هکماری دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره و به همت معاونت پژوهشی با تدریس دکتر سپیده یگانه،  سه شنبه 2 دی ماه به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکتر یگانه به تکمیل مباحث جلسه گذشته پرداخت و چگونگی موضوع و روش تحقیق را در طرح نامه پرپوزال دانشگاهی توضیح داد.

دکتر یگانه در رابطه با نوع روش تحقیق در پرپوزال نویسی گفت: معمولا روش تحقیق کاربردی در پرپوزال نویسی روش تحقیق توصیفی_تحلیلی است.

وی به توضیح بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق و گزاره های تحقیق پرداخت و افزود: گزاره های تحقیق پرسش های اصلی، پرسش های فرعی و فرضیه های تحقیق را در بر می گیرد که مهمترین بحث پرپوزال نویسی پرسش های تحقیق است.

دکتر یگانه در رابطه با هدف و پیشینه تحقیق در پرپوزال نویسی گفت: برای اینکه پیشینه تحقیق مناسبی داشته باشیم باید به سراغ کارهای مشابه با موضوع خود برویم و در سامانه هایی مانند ایرانداک و نورمگز سرچ دقیق انجام دهیم؛ نکته حائز اهمیت این است که در پیشینه نویسی و ارجاع دهی نام، نام خانوادگی محقق یا نویسنده، سال چاپ و انتشارات حتما ذکر شود.

وی در ادامه، به شرح چارچوب نظری تحقیق، روش کلی و فهرست منابع در تحقیق پرداخت.

*در انتهای جلسه به تمامی سوالات دانشجویان در این حوزه پاسخ داده شد.

جهت مشاهده دومین جلسه کارگاه پرپوزال نویسی ویژه دانشجویان ادبیات پایداری وارد لینک زیر شوید:

 

 

انتهای پیام/           

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سوره، وبینار، هفته پژوهش، دانشکده فرهنگ و ارتباطات، پرپوزال نویسی ، ادبیات پایداری

نظر خود را بنویسید