منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

مدرس این وبینار ابتدا به توضیح و تشریح جلسات آینده درباره نویسندگان مشهوری مانند داستایوفسکی، هگل، بالزاک و... پرداخت و تاکید کرد به‌منظور توضیح زمانه این رمان‌نویسان باید شرایط سیاسی، اقتصادی، تاریخی، فضای فرهنگی و جریان‌های هر دوره بررسی شود. 

در سلسه‌ نشست‌های بررسی زمانه، زندگی، آراء و آثار داستان نویسان بزرگ جهان گفته شد که هسته مرکزی "من فردی" سوژه مدرن بشریست، سوژه فاعل شناساست و بدون آن فهم رمان ممکن نیست.

زرشناس در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان بیان گفت:ورای اعتقاد شخصی، تراژدی ورای عالم یویانی امکان پذیر نیست، قابل تکرار است اما این‌همانی نیست.  

وی ضمن بیان اینکه جهان، جهان سوژه و انسان مدرن در رمان است گفت: شخصیت در تعامل با حادثه و با برجسته کردن فعالیت خود را عملیات داستانی می‌نامیم.

او همچنین درباره سینما در ادامه رمان بیان کرد: سینما ادامه رمان است. تصویر در عالم قرن مدرن بر شان کلام غلبه دارد و به سمت تصویری شدن می‌رود. رمان با ظاهر مدرن کلمات جهان را تصویر می‌کند و پس از رمان صورت تصویری پیدا می‌کند. سینما ادامه و بست رمان است. 

شهریار زرشناس ضمن پاسخگویی به سوالات دانشجویان پیرامون مباحث توضیحات جامع‌تری ارائه کرد و به بررسی هرمنوتیک و هرمنوتیزم پرداخت. 

 

قابل توجه است که ورود به نشست "روایت رمان نویسان" به‌صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت آنلاین برای عموم آزاد و رایگان است و سه شنبه هر هفته در ساعت ١۴ و ۴۵ دقیقه برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان به شرکت در نشست هفته آینده می‌توانند به سامانه سیباد دانشگاه سوره مراجعه نمایند و یا از طریق هماهنگی با دانشگاه در محل مقرر حضور پیدا کنند.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: رمان نیسان، دانشگاه سوره، سوره، وبینار رمان نویسان، شهریار زرشناس، دکتر زرشناس، دکتر شهریار زرشناس

نظر خود را بنویسید