منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، اکران آنلاین و جلسه نقد و بررسی مستند داغ قره باغ برگزار شد.
این برنامه در روز پنج شنبه مورخه 99/08/29 با حضور سینا حسین پور(کارگردان) و روح الله رشیدی(کارشناس) برگزار شد که پس از اکران مستند، کارشناسان به موضوع مناقشه قره باغ که موضوع داغ این روزهای منطقه است پرداختند.
رشیدی ضمن تقدیر از کار به هنگام سینا حسین پور، از برخی موضع گیری های مستند انتقاد کرد. وی مردم آذربایجان را دوست دیرینه ایرانیان خواند و نگاه صرفأ امنیتی بدون لحاظ دیپلماسی فعال را نادرست دانست.
حسین پور بعضی ضعف های مستند را ناشی از عدم همفکری افراد مطلع و مسلط به موضوع دانست. وی در جواب سوال یکی از حضار مبنی بر چگونگی جمع آوری آرشیو، بیان داشت که تمام آرشیو مستند از خارج از ایران تهیه شده است و در داخل تقریبأ هیچ همکاری ای با گروه مستندساز نشده است.
در این نشست، مجری از چگونگی تعامل با جمهوری آذربایجان در عین تهدیدات امنیتی پرسید که رشیدی در پاسخ، روابط دیرینه بسیاری از کشورهای منطقه با اسراییل را متذکر شد و راه حل را در دیپلماسی فعال دانست. وی همچنین به شهدایی که در سال های دور در منطقه قره باغ به مقام شهادت نائل آمده اند اشاره کرد.
در پایان جلسه، بر لزوم تعامل با کشورهای همسایه در چارچوب دیپلماسی فعال اشاره شد. همچنین حسین پور از در دست ساخت بودن قسمت دیگری از مستند با آرشیوی غنی تر و پرداختی جسورانه تر در آینده ای نزدیک خبر داد.
این برنامه در قالب اکران های آنلاین معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره بوده و برنامه اکران های آتی به زودی اعلام خواهد شد.


اشتراک در:

کلمات کلیدی: اکران، مستند، داغ قره باغ،آنلاین، امور فرهنگی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید