منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

undefined

 

به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه سوره_ نخستین جلسه ی شورای علمی کمیته فرهنگی کنفرانس علمی سیاستگذاری عمومی و حکمرانی اسلامی به همت دکتر محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره و معاونت پژوهشی دانشگاه سوره برگزار شد.

کنفرانس ملی سیاست گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی، در ادامه ی فعالیت های کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی و در راستای کاربردی سازی علوم انسانی اسلامی و مساعدت آن در سیاست گذاری و مدیریت کلان کشور در بهمن ماه 1399 برگزار می شود.

 این کنفرانس شامل ده کمیته «حکمرانی فضای مجازی»، «حکمرانی اجتماعی»، کمیته «حکمرانی قضائی»، کمیته «حکمرانی فرهنگی»، کمیته «حکمرانی اقتصادی» و کمیته «مدیریت و سیاست گذاری عمومی»ست که محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، نیز  رئیس کمیته ی فرهنگی این کنفرانس است.

معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، با نظارت مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و راهنمایی و نظارت دکتر ساعی، پیگیری و برگزاری برنامه ها و فعالیت های علمی و پژوهشی این کنفرانس را در بخش کمیته ی فرهنگی و در محورهای موضوعی سیاست گذاری و حکمرانی در عرصه ی فرهنگ برعهده گرفته و نیز پیگیری برنامه ها و فعالیت های پژوهشی مرتبط را از مردادماه سال جاری آغاز کرده است.

این پیگیری ها شامل برنامه ریزی برای برگزاری پیش نشست ها، و پیگیری و سفارش مقالات و یادداشت های علمی و پژوهشی و تخصصی، مذاکره و برقراری ارتباط با استادان صاحب نظر در این زمینه و دعوت از افراد متخصص برای تشکیل شورای علمی کمیته ی فرهنگی صورت میگیرد.

در پی این فعالیت ها و پیگیری ها، روز شنبه ۱ آذرماه ۱۳۹۹، نخستین جلسه ی هماهنگی شورای علمی کمیته ی علمی فرهنگی این کنفرانس با پیگیری و حضور زکیه السادات طباطبایی، سرپرست مدیریت پژوهش دانشگاه سوره به عنوان مدیر جلسه، و تمامی هفت نفر از اعضای شورای کمیته ی فرهنگی به ریاست دکتر محمد حسین ساعی، برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دکتر طباطبایی، پس از خوش آمد گویی و بیان تشکر از حضور و قبول زحمت استادان، گزارشی مبسوط از روند پیگیری فعالیت ها و برنامه های کنفرانس و جزییات آن را که توسط معاونت پژوهشی دانشگاه سوره انجام شده بود ارائه داد و سپس دکتر ساعی توضیحات تکمیلی را بیان کرد.

 در ادامه نیز، از هر کدام از اعضا خواسته شد تا نظرات تخصصی خود را در مورد این برنامه ها و محورهای مرتبط قابل پیگیری در این زمینه ارائه دهند. خانم دکتر لبافی، استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایرانداک، دکتر یوسف خجیر، معاون پژوهشی دانشگاه سوره، دکتر محمد آقاسی، دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهندس منصور واعظی، دبیر اسبق شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیرکل سابق نهاد کتابخانه های نهاد عمومی، دکتر سید مجید امامی، عضو هیأت علمی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) و دکتر محمد پورکیانی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان اعضای کمیته علمی کنفرانس در بخش حکمرانی فرهنگی، در این جلسه حضور داشتند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

شایان ذکراست: این جلسات به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت و با تکیه بر نظرات کارشناسی و پیشنهادات ارائه شده در این جلسات، با همت معاونت پژوهش دانشگاه سوره، در آذر و دی ماه، پیش نشست هایی با موضوعاتی با محوریت سیاست گذاری و حکمرانی فرهنگی در دانشگاه سوره  برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

 


اشتراک در:

کلمات کلیدی: نخستین جلسه ی شورای علمی کمیته فرهنگی کنفرانس علمی سیاستگذاری عمومی و حکمرانی اسلامی،محمدحسین ساعی، یوسف خجیر،معاونت پژوهشی دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید