منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

undefined

 

معاونت پژوهشی دانشگاه سوره_ وبینار علمی_تخصصی  مسائل شهری منطقه 22 تهران، با حضور دکتر مهرداد رحمانی مدیر طرح تفصیلی منطقه 22 و دکتر زینب عادلی مدیر اجرایی وبینار 2 آذرماه1399 ساعت 18 برگزار می شود.

منطقه ٢٢ شهر تهران جزء مناطق تازه شکل گرفته است؛  این منطقه طبق سند مصوب طرح راهبرد ساختاری تهران (مصوب 1386) به عنوان پهنه ای ویژه در کرانه غربی شهر تهران با کاربری غالب تفرج و گردشگری و البته خدماتی در نظر گرفته شده اما آنچه امروز شاهد هستیم، شکل گیری منطقه ای با تراکم بالای جمعیتی است که جزء معدود کاربری های خدماتی بزرگ مقیاس، خدماتی به تهران ارائه نمی کند، از سویی دیگر سرانه های خدماتی لازم برای تأمین نیازهای انبوه ساکنان خود را نیز ندارد.


ضوابط مربوط به ساخت وساز مسکونی، تراکم های ساختمانی و جمعیتی، تامین خدمات در شکلگیری و گسترش این محدوده رعایت نشده است. تراکم جمعیتی شکل گرفته موجود در این محدوده بسیار بیشتر از تراکم جمعیتی ست که طرح جامع ساختاری راهبردی تهران برای آن در نظر گرفته بود. این در حالی است که این انفجار جمعیت وقتی که آب شرب کافی وجود ندارد، رخ داده.

 افت فشار آب، نبود فاضلاب، ازمهم ترین مشکلات این محدوده است. از سویی دیگر علی رغم آن که یک پنجم ساخت وسازها در شهر تهران، در منطقه ٢٢ صورت گرفته است، سیستم حمل ونقل عمومی در این منطقه به درستی برنامه ریزی نشده است. متأسفانه در این منطقه برنامه ای برای ساخت خطوط مترو پیش بینی نشده است و به نظر می رسد در آینده مشکل استفاده از خودروهای تک نفره نسبت به شرایط فعلی افزایش چشمگیر یابد.

*این وبینار قصد دارد به تشریح  ای مشکلات و سایر مشکلات منطقه 22 تهران از زبان مدیر طرح  تفصیلی منطقه بپردازد.

شایان ذکر است ورود برای عموم از درگاه soore.ac.ir  آزاد است.

انتهای پیام/


اشتراک در:

کلمات کلیدی: وبینار علمی_تخصصی، مسائل شهری منطقه 22 تهران، کتر مهرداد رحمانی مدیر طرح تفصیلی منطقه 22، دانشگاه سوره، دانشکده معماری و شهرسازی سوره

نظر خود را بنویسید