منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی امور دانشجویی دانشگاه، دومین کارگاه مجازی از مجموعه کارگاه های سه گانه روانشناسی ویژه دانشجویان ورودی جدید با عنوان « الگوهای ارتباط موثر دانشجویان با محوریت ارتباط عمومی، ارتباط در محیط دانشگاهی، ارتباط در ایام کرونا و ارتباط برای زندگی آینده» در روز چهارشنبه 21 آبان 99 ساعت 16:00 به صورت مجازی توسط آقای محمدعلی یزدان پناه، روان شناس، روان درمانگر و عضو سازمان نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در ابتدای بحث، آقای یزدان پناه تعاریفی از مفهوم ارتباط، اهمیت ارتباط و راه های ارتباطی ارائه کرده و به عواملی که موجب ارتباط موثر می شوند اشاره کرد.
وی ارتباطات را  به دو دسته ارتباط کلامی و غیرکلامی تقسیم و پیرامون هر کدام مثال هایی را بیان کرد و به تأثیر بسیار زیاد و موثر گوش دادن به عنوان نوعی از ارتباط غیرکلامی پرداخت.
وی در ادامه الگوهای ارتباطی موثر را به چهار بخش تقسیم کرد که عبارتند از: سلطه گری، سلطه پذیری، پرخاشگری و قاطعیت  و در رابطه با هر کدام توضیحات جامعی ارائه داد.
اهمیت ارتباط در دنیای امروز و در دوران کرونا بخش پایانی این کارگاه بود که به لزوم داشتن حس همدلی و یاری رساندن به یکدیگر در این شرایط سخت اشاره کرد و به این که تا چه اندازه کمک رسانی به یکدیگر می تواند موجب تقویت روحیه افراد شود، تأکید داشت. 
لازم به ذکر هست در بخش پایانی، کارگاه به شکل تعاملی و دوسویه در آمد و دانشجویان شرکت کننده در این کارگاه سوالات و ابهامات ذهنی خود را بیان کرده و نقطه نظرات خود را در خصوص بحث مطرح شده عنوان کردند. این کارگاه در ساعت 18:00 به پایان رسید.


اشتراک در:

کلمات کلیدی: دومین کارگاه مجازی، مجموعه کارگاه های سه گانه روانشناسی، ویژه دانشجویان ورودی جدید، دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی، امور دانشجویی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید