منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی امور دانشجویی دانشگاه، اولین کارگاه مجازی از مجموعه کارگاه های سه گانه روانشناسی ویژه دانشجویان ورودی جدید با عنوان « چگونگی رشد اخلاقی در خانواده و اجتماع با رویکرد سیستمی» در روز دوشنبه 12 آبان ماه 99 ساعت  16:00  توسط امیرحسین فرازمند، مدرس و مشاوره مهارت های زندگی در دانشگاه علامه طباطبایی و عضو بنیاد ملی نخبگان، به صورت مجازی برگزار شد. 

در ابتدای بحث، آقای فرازمند به محورهای کلی اخلاق از جمله به درونی و بدون اجبار بیرونی بودن، جهت دهنده و قطب نمای زندگی بودن اخلاق اشاره کرد و فرد اخلاقی را به عنوان کسی که حقوق دیگران را رعایت کرده و در صورت آسیب رساندن به دیگران احساس گناه می کند، معرفی کرد.

فرازمند در ادامه اظهار داشت: اخلاق و رشد اخلاقی منوط و محدود به سن وسال افراد نیست و بستگی به نوع سیستم و جایگاهی دارد که فرد در آن قرار دارد و در عین حال می تواند تشویق کننده و ترغیب کننده باشد و از جهتی دیگر نیز می تواند مانع از این شود که فرد به رشد اخلاقی و یا ثبات اخلاقی برسد؛ اینجاست که مسئولیت شخصی و فردی هر فرد به عنوان عضوی از خانواده، جامعه و یا سیستم نمایان می شود و اینکه رفتار ما می تواند در یک تعامل دوسویه بر روی افراد دیگر تأثیر بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: برچسب هایی که ما به جامعه خودمان می زنیم، ممکن است بار ایجاد کند و به ما نقش دهد؛ زمانی که جامعه مان را جامعه ای غیراخلاقی و ویرانه بدانیم، لاجرم نقش یک فردِ بد اقبال، منفعل، غیرمسئول و درمانده را بازی خواهیم کرد و اگر جامعه را جامعه ای پویا بدانیم و معتقد باشیم که قادر هستیم آینده درخشان تری برای جامعه رقم بزنیم، قطعاً مسئولیت و نقش ما مثبت و متفاوت خواهد بود.

در پایان، آقای فرازمند یکی از محورهای زیستِ اخلاق مدارانه در جامعه را مهارت گفتگوی مسالمت آمیز و محترمانه دانست که بسیار در رشد اخلاقی افراد مؤثر خواهد بود، البته به شرطی که از این سطح فراتر رفته و به شکل عملی و رفتاری باشد که لازمه کسب و تقویت این مهارت، تمرین است که به همزیستی مسالمت آمیز و آرامش بیشتر  در جهت ساختن آینده ای درخشان برای جامعه دست یابیم.

لازم به ذکر است که از مزایای این کارگاه مجازی، تعاملی بودن و به صورت گفتگوی دوطرفه بود و دانشجویان شرکت کننده می توانستند سوالات و ابهامات ذهنی خود را بیان کرده و نقطه نظرات خود را پیرامون بحث مطرح شده ارائه کنند. این کارگاه در ساعت 18 پایان یافت.




اشتراک در:

کلمات کلیدی: اولین گارگاه، مجموعه کارگاه های سه گانه روانشناسی، ویژه دانشجویان ورودی جدید، دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی، مدیریت امور دانشجویی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید