منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

111111111111.png

 

به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه سوره_ نخستین جلسه کارگاه توانمند سازی روش تحقیق و مقاله نویسی علمی در هنر ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های پژوهش هنر، صنایع دستی و هنر اسلامی دانشکده هنر دانشگاه سوره با تدریس اصغر فهیمی و حضور محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، کاظم نظری رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره، یوسف خجیر معاون پژوهشی دانشگاه سوره و جمعی از دانشجویان علاقه مند در رشته های پژوهش هنر، صنایع دستی و هنر اسلامی صبح امروز( چهارشنبه) برگزار شد.

در ابتدای جلسه، یوسف خجیر معاون پژوهشی دانشگاه سوره، با بیان اینکه بحث پژوهش در کنار آموزش امری مورد توجه و مهم است گفت: سعی داریم در کنار این برنامه ریزی مغر افزاری و برگزاری کارگاه های روش تحقیق، بحث های سخت افزاری نیز داشته باشیم و در حال حاضر دو نشریه علمی ویژه رشته های دانشکده هنر و یک سایت الکترونیکی ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد نیز، در حال تاسیس است .

در ادامه اصغر فهیمی فر مدرس کارگاه، در رابطه با نحوه برگزاری کارگاه توانمند سازی روش تحقیق و مقاله نویسی علمی گفت: این کارگاه در سه جلسه برگزار می شود و هدف این است که از سردرگمی دانشجویان در انتخاب موضوع، بیان مسئله و به نتیجه رسیدن تحقیق کاسته شود.

فهیمی فر در جلسه نخست، بخش هایی از مقوله روش تحقیق را بیان کرد و گفت: انسان اساسا مایل به دانستن است و این نیاز فطری در همه انسان ها وجود دارد و ما در طول زندگی روزمره در حال تحقیق هستیم ولیکن این تحقیق ها روشمند و علمی نیست در واقع تحقیق تنها جمع آوری اطلاعات نیست و نوعی آزمون فرضیه است که به روش های علمی انجام میشود.

وی در ادامه روش های صحیح تحقیق و ساختار مقالات پژوهشی و چگونگی آنها را عنوان کرد و خاطر نشان کرد: یکی از پایه های مهم محقق شدن این است که فرد ذهن پرسش گر داشته باشد.

*در انتهای جلسه نخست این کارگاه، دانشجویان سوالات خود را در این زمینه مطرح کردند.

 

انتهای پیام/


اشتراک در:

کلمات کلیدی: کارگاه توانمند سازی روش تحقیق،رشته های پژوهش هنر، صنایع دستی ،هنر اسلامی ، دانشکده هنر دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید