منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

d70c356e-4826-4835-9af3-b1e7686d8a76.jpg

 

به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه سوره_ وبینار آموزشی «همشهری کین، شهروند همیشگی جهان» عصر دیروز ( سه شنبه) با حضور حمید فدوی استاد سینما با تخصص دکوپاژ در دانشگاه پاریس7  و جمعی از دانشجویان علاقه مند برگزار شد.

همشهری کِین یا شهروند کین، فیلم درام رازآلود به کارگردانی اورسن ولز و محصول سال ۱۹۴۱ آمریکا است . همشهری کین در نه رشته نامزد جایزه اسکار شد که در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین فیلم نامه غیراقتباسی برای هرمن جی. منکیویچ و اورسن ولز شد. این فیلم به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا بهترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا است.

 در ابتدای جلسه، حمید فدوی درخصوص ارتباط تنگاتنگ فیلم با همه افراد توضیح داد و انسان را در جستجوی گمشده و خانه رویایی خود شرح داد؛ وی به حالت دَوَرانی حاکم در فیلم از جمله در موسیقی، رنگ، نور و... اشاره داشت و همچنین به بازگشت روند فیلم به نقطه اول و ارجاع مخاطب به دوران کودکی تاکید کرد.

فدوی، درادامه  به فیلم کوتاه مرسدس بنز پرداخت و از آن با عنوان "شاهکار" یادکرد. همچنین درخصوص سکانس مربوط به منتقد انیمیشن «موش سرآشپز» از تکنیک عمق میدان و بازگشت به دوران کودکی گفت و ارتباط خلاقیت در کودکی را توضیح داد و صحنه را دراماتیک و تاثیرگذار خواند.

در مجموع طی این بخش به بررسی سکانس های کلیدی که راهگشای بخش های دیگر است پرداخته شد و حمید فدوی توصیه کرد دانشجویان سکانس های فیلم را آنالیز ، آزمون و خطا کنند.

در انتهای جلسه نیز، دانشجویان سوالات خود را مطرح کردند و قرار شد وبینار های آموزشی دیگری در این زمینه با حضور استاد حمید فدوی برگزار شود که اخبار آن متعاقبا اعلام می شود.

 

انتهای پیام/

 


اشتراک در:

کلمات کلیدی: وبینار آموزشی،«همشهری کین، شهروند همیشگی جهان»،حمید فدوی،دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید