منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، مراسم ویژه ای  توسط بسیج کارکنان در سالن اجتماعات  دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم مسئولین و کارکنان دانشگاه و میهمانانی از سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند که پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین رحمانی مسئول عقیدتی بسیج کارکنان و امام جماعت دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت. 
رحمانی با یاد کردن دوران جنگ و اشاره به نابرابر بودن آن گفت: دفاع مقدس دستاوردهایی برای کشور رقم زد که مهم ترین آن دستاورد نظامی است. در زمان جنگ، کشور به لحاظ تسلیحات نظامی آنچنان قوی نبود و امکانات کافی نداشتیم و فقط می توانستیم سیم خواردار وارد کنیم اما حالا به نقطه ای رسیدیم که تسلیحات نظامی صادر می کنیم. 
وی ادامه داد: دفاع مقدس افق جدیدی مقابل دیدگان انسان های آزاده و انسان هایی که خود را اسیر قدرت ها نکردند، ترسیم کرد. 
رحمانی دستاورد مهم بعدی را دستاورد فرهنگی نام برد و گفت: الحمدلله حماسه هایی در کشور برپا شد که ایثار، شهادت، رشد باورهای دینی، اعتماد به نفس، خود باوری و...  را برایمان به ارمغان آورده است. در کلام نورانی حضرت امام خمینی(ره) آمده: مردم ما به این باور رسیدند که با قدرت الهی و همتی که داریم، ان شاءالله می توانیم به جایی برسیم که زیر دست و پای دشمنان نباشیم. 
در ادامه مراسم آقای معزی پور یکی از راویان جنگ با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و نام و یاد شهدا، امام شهدا، سپاه، ارتش، بسیج عشایر و مردمی که زیر بمباران ها به شهادت رسیدند گفت: در این روزها باید از شهدا و رزمندگان و ایثارگری هایشان بگوییم؛ اما باید بدانیم که در رابطه با چه کسانی صحبت می کنیم. 
وی ادامه داد: مگر نه این که خداوند، خالق همه عظمت هاست، شهادت چه اجری است که خداوند در کلام خود به او می گوید: «عظیم». چه اتفاقی رخ داده که شهدا به این مقام رسیدند؟ و این هنر شهداست که لذت های دنیوی را شناختند اما به آن دل نبستند. 
در حاشیه مراسم، سید ایرج زارع جانشین بسیج کارکنان در مصاحبه ای با شبکه سه سیما گفت: ما در این هفته برنامه های ویژه ای من جمله: برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام شهید سلیمانی (تیراندازی و...)، مسابقات نقاشی، زندگی نامه و خاطره شهدا، کاردستی(ویژه فرزندان کارکنان)، برگزاری جلسه ویژه کارکنان، مسابقات فرهنگی، توزیع کتاب و... را در پیش رو داریم. 
در پایان مراسم از تعدادی فعالان بسیج که در امور اداری و فعالیت فرهنگی، ارزیابی مثبت کسب کردند، به عنوان بسیج نمونه تقدیر به عمل آمد.






اشتراک در:

کلمات کلیدی: بزرگداشت، هفته دفاع مقدس، بسیج کارکنان، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید