منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

 undefined

به گزارش روابط عمومی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره_کتاب «جامعه اطلاعاتی» نوشته رابرت حسن به تازگی با ترجمه داود آقارفیعی توسط انتشارات ثانیه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این کتاب استاد دانشگاه ملبورن استرالیا است و «جامعه اطلاعاتی» تلاشی برای بررسی ادعاهای مختلف درباره جامعه اطلاعاتی است؛ چه آن دیدگاه هایی که دنبال تقویت این مفهوم هستند و دنیا را در آن قالب به صورت یک حالت رؤیاگونه می یابند و چه رویکردهای انتقادی و بازتابی که در این عرصه به وجود می آورند.

رابرت حسن در این کتاب تلاش کرده شایستگی های هر دو دیدگاه را در چارچوب تفسیری خود بسنجد و بررسی و قضاوت کند. او در این زمینه بیش از پرداختن به مبانی نظری صرف، نگاهی واقع گرایانه داشته است. استدلال نویسنده کتاب موردنظر، نه تنها این است که باید مفاهیمی نظیر سیاست، اقتصاد، تفکر و پویایی فناورانه که واقعیت جامعه اطلاعاتی را می سازند، درک کرد؛ بلکه باید فهمید چه چیزی شناخت ما را از این واقعیات می سازد و به طور ویژه باید دانست اطلاعات چیست و مصرف و تولید ما در این زمینه چه ابعادی دارد.

ترجمه داود آقارفیعی از «جامعه اطلاعاتی» توسط غلامرضا آذری استاد رشته علوم ارتباطات ویراستاری و با مقدمه ای از پروفسور یحیی کمالی پور همراه شده است. مخاطبان این کتاب پژوهشگران، دانشجویان علوم ارتباطات، علم اطلاعات و دانش شناسی، روابط بین الملل، جامعه شناسی و علاقه مندان به مباحث ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.

این کتاب با ۲۸۴ صفحه و قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

 

انتهای پیام/


اشتراک در:

کلمات کلیدی: جامعه اطلاعاتی،ارتباطات وفناوری اطلاعات،ترجمه

نظر خود را بنویسید