منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره_ دهه هاست که کتاب صوتی جایگاه خود را به عنوان یک رسانه و یک هنر میان شهروندان کشورهای مختلف جهان، پیدا کرده است. شاید یکی از نخستین کاربردهای این کتاب بالابردن سطح مطالعه نابینایان بود، اما امروزه سطح کاربرد آن عمومی تر شده است. کتاب صوتی قابلیت های بسیاری دارد که شاید هنوز در کشور ما شناخته شده نباشد و این مهم به نبود منابع تئوریک و آموزشی درباره آن بازمی گردد.

به تازگی کتاب «کتاب صوتی از رسانه تا هنر» تألیف و ترجمه محمد اخگری، با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۲۲۶ صفحه و بهای ۳۵ هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه صدا و سیما منتشر شده است. در این کتاب پس از پرداختن به تاریخچه پیدایش کتاب صوتی و نیز تعاریف و مفاهیم آن نظریات مربوط به کتاب صوتی مورد بحث قرار می گیرد و هر یک از آن ها به تفصیل توضیح داده می شود. یکی از مهم ترین نظریاتی که در کتاب مطرح شده نظریه ادبیات صوتی است که لودویگ یگر آلمانی آن را ارائه داده است. اخگری مباحث متعدد درباره کتاب صوتی را در این اثر نظری به خوبی توضیح داده و حتی در مطالعات حوزه ادبیات صوتی، مقوله فولکلور صوتی را نیز افزوده است. همچنین در پایان کتاب توضیحاتی درباره تلخیص متن ارائه شده، زیرا تلخیص یکی از روش های رایج در تنظیم متن برای کتاب صوتی است.

اخگری، عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیماست و از مترجمان شناخته شده متون نظری و آموزشی رسانه از زبان آلمانی. او که دکترای عرفان اسلامی دارد، سال ها در رادیو آلمانی صدا و سیما به فعالیت اشتغال داشت و یک دوره نیز معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما بود.

«کتاب شنیداری» نوشته آنگلیکا دیهم، «ژورنالیسم رادیویی» والتر فن لاروش و اکل بوخهلتس، «نویسندگی برای شنیدن: متونی برای تمرین، قواعد و روش ها» اشتفان واختل، «جست وجوی خدا در گوگل!؟ دین و چندرسانه ای» ردولف انگلبرت، هلگا کوهلر و… و کتاب تألیفی «رادیو در عصر دوم: چشم انداز تولید و پخش رادیو در عصر رسانه های نو» و… از جمله آثار او در حوزه رسانه است. «ادبیات فولکلور ایران» نوشته ییری سیپک، «حدیث نامکرر عشق، سفرنامه تازه مسلمانی اروپایی به مکه» هاجر اشپور و مقدمه آنه ماری شیمل و آثار تألیفی «از وایمار تا شیراز: نگاهی به تاثیرپذیری گوته از فرهنگ اسلامی و ایرانی همراه با برگردان نغمه محمد و گزیده ای از اشعار دیوان شرقی» و «از لاهور تا داکا: جستاری در نظم فارسی در شبه قاره هند» از دیگر کتاب های منتشر شده اخگری است.

انتهای پیام/


اشتراک در:

کلمات کلیدی: کتاب صوتی،محمد اخگری،رسانه، از رسانه تا هنر

نظر خود را بنویسید