منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از گروه دانشگاه و آموزش خبرگزاری ایرنا، «جشنواره تئاتر وقفه» یک‎ جشنواره‎ تماماً دانشجویی است که بر بستر شبکه‎ های اجتماعی شکل گرفته تا با بهره گرفتن از امکانات آن‎ ها، دریچه‎ ای برای زنده نگاه‎ داشتن کنش تئاترورزی در دوران کرونا باشد. تمرکز جشنواره وقفه بر اجراهای مونولوگ، نقالی و نمایشنامه‎ خوانی است.
لازم به ذکر است که با توجه به شرایط خاص دوران کرونا، توصیه و تمایل جشنواره وقفه به آثاری خواهد بود که با رعایت قواعد فاصله‎ گذاری اجتماعی در منزل دانشجویان و با امکان معمول منزل ضبط و تولید شده باشند.
پس از بازبینی و انتخاب آثار نهایی، اجراها در دو گروه زنده و از پیش ضبط شده دسته بندی و به مخاطبان از طریق شبکه‎ های اجتماعی جشنواره ارایه می‎ شود.
همچنین گروه‎ داوری پس از مشاهده و بررسی اجراها، اثر یا آثار برگزیده را انتخاب خواهد کرد. به آثار برگزیده در هر یک از محورهای رقابتی جشنواره جوایز نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره تعلق خواهد گرفت. همچنین مخاطبان نیز می‎ توانند اجرای برگزیده خود را معرفی و از آن حمایت کنند.
فرزاد معافی دبیر جشنواره در نشست خبری جشنواره گفت: که بهره‎ گیری جشنواره وقفه از ابزارهای ارتباطی نوین، بنا بر ذات تکثرگرای آن‏ ها، سبب همه‎ گیری بیش از پیش تئاتر، و شنیده شدن صدای محذوفان و تک‎ افتادگان جامعه‎ تئاتری در تکانه‎ های این وقفه‎ اجباری شود.
وی ادامه داد: نحوه ارسال آثار بازه زمانی پذیرش آثار جشنواره وقفه از اول شهریور تا ۱۰ مهرماه است. لازم به ذکر است علاقه ‎مندان جهت شرکت در جشنواره باید علاوه بر ثبت نام در وبسایت جشنواره به آدرس vaghfeh.soore.ac.ir اثر خود را باید در فرمت MP۴ و با حجم حداکثر ۳۰۰ مگ و در بازه زمانی ۳ الی ۱۰ دقیقه تولید شده باشد، در بخش ثبت اثر بارگذاری کنند.
لازم به ذکر است که متقاضیان به شرکت در جشنواره باید دانشجوی یکی از دانشگاه‎ های معتبر کشور (دولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی) بوده یا حداکثر دو سال از زمان فارغ‎ التحصیلی ‎شان گذشته باشد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: جشنواره وقفه، گروه تئاتر، دانشکده هنر، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید