منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر


معاونت پژوهشی دانشگاه سوره_در روز یکشنبه  2 شهریور، جلسه ای بین معاونت پژوهشی دانشگاه سوره با حضور آقای دکتر خجیر معاون پژوهشی دانشگاه سوره، خانم دکتر طباطبایی مدیر پژوهش دانشگاه سوره و آقای دکتر ماحوزی معاون پژوهش پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با بررسی افق های همکاری و همفکری در باب آموزش و پژوهش مجازی در عرصه هنر برگزار شد و به پایه ریزی اولیه تفاهم نامه همکاری انجامید .


در ابتدای جلسه ،آقای دکتر خجیر معاون پژوهش دانشگاه سوره بامعرفی کامل دانشگاه سوره و زمینه های پژوهش دانشگاه و همچنین موفقیت های دانشگاه سوره در برگزاری کلاس های مجازی خاطر نشان کرد : دانشگاه نیازمند آسیب شناسی و پی ریزی یک طرح تحول در زمینه آموزش و پژوهش مجازی، به خصوص در رشته های هنری و کارگاه های عملی است.


سپس آقای دکتر ماحوزی در این راستا گقت: دغدغه جامعه علمی خصوصا دانشگاه ها باید تغییر سبک آموزش و پژوهش و برنامه ریزی بلند مدت برای آموزش عالی الکترونیک باشد و همه گیری  بیماری کووید 19 می تواند تنها یک بهانه باشد تا گام های موثری در زمینه آموزش و پژوهش عالی مجازی و الکترونیک برداشته شود و همچنین با نگاهی معطوف به آیندۀ بعد از کرونا به تغییر نظام آموزشی و پژوهشی با تغییر در نگرش، محتوا، سبک آموزشی و رفتار دانشگاهی با فناوری های روز دنیا بیانجامد و برگزاری همایش های مجازی افقی برای ایجاد تغییر درنظام پژوهشی آینده است.


دکتر خجیر با معرفی طرح برنامه ی دانشگاه سوره برای برگزاری همایشی پیرامون راهکارهای آموزش مجازی در عرصه هنر و معماری افزود: که دانشگاه سوره با بررسی و استفاده از تجارب جهانی در این زمینه و مطالعه نمونه های موفق در دنیا و یافتن راهکارهای اختصاصی مناسب برای ایران و عرصه های مشخص علمی و عملی می تواند الگویی برای نظام آموزشی و پژوهشی برای دیگر دانشگاه های کشور باشد.


در انتهای جلسه، خانم دکتر طباطبایی با بیان اینکه در این راه، قدم اول آسیب شناسی و مسأله شناسی اختصاصی آموزش و پژوهش مجازی در عرصه ی رشته های انتخابی است، تأیید کرد: بعد از این گام، بررسی و مطالعه نمونه های موفق می تواند شروع خوبی برای رسیدن به راهکارهای مناسب برای پایه ریزی نظام آموزش و پژوهش عالی الکترونیک در دانشگاه باشد.


در پایان نشست مشترک مجازی معاونت پژوهشی دانشگاه سوره و پژوهشکده مطالعات فرهنگی، محورهایی برای همکاری دانشگاه سوره با پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در برگزاری همایش و نشست پیرامون آموزش و پژوهش مجازی مورد توافق قرار گرفت.


سیباد
 


انتهای پیام/


اشتراک در:

کلمات کلیدی: معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، پژوشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، دانشگاه سوره، آموزش عالی الکترونیک، آموزش مجازی، پژوهش مجازی

نظر خود را بنویسید