منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر


خبر
 


معاونت پژوهشی دانشگاه سوره_ فهرست و آدرس نهادهاى علمى، پژوهشی و آموزشى كه منابع علمى خود را رايگان در اختيار عموم گذاشته اند تا در دوران قرنطينه اساتيد و دانشجويان به منابع مورد نيازشان دسترسى داشته باشند فهرست نهاد ها به شرح زیر است:


1. نهاد «آرشیو اینترنت» با پشتیبانی ده ها دانشگاه و نهاد و اداره و فرد در آمریکا، تعداد ۱.۴ میلیون کتاب دانشگاهی را در «کتابخانه اضطرار ملّی» به صورت رایگان در اختیار همگان قرار داده است.


لینک ورود: http://archive.org/nel


2. انتشارات دانشگاه مک گیل کانادا پی دی اف صد عنوان کتاب(در زمینه های مختلف علوم انسانی) را به رایگان برای دانلود قرار داده است.


لینک ورود: https://www.mcgill.ca/islamicstudies/tehran-branch-publications


3. مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران همه کتابهای الکترونیکی خود را از ابتدای فروردین ۱۳۹۹ به صورت رایگان در اختیار همه علاقه مندان قرار داده است.برای دریافت کتابها میتوانید به اپلیکیشن فیدیبو یا کتابخوان الکترونیکی مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران مراجعه فرمایید.


لینک ورود: https://press.ut.ac.ir/help?menu=14


4. بخش کودک و نوجوان کتابخانه ملّی ۲۳هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان را با هماهنگی ناشرها بر روی سایت خود گذاشته است.کتابها به صورت فایل تصویری درآمده اند و باید روی مرورگر اینترنت خوانده شوند.


لینک ورود: https://icnl.nlai.ir/default.aspx


5. اتاق بازرگانی تهران ۲۰ کتاب ترجمه شده در انتشارات خود را به صورت فایل pdf روی سایت قرار داده است.


لینک ورود: https://tccim.ir/PublishedOutlets.aspx?id=1


6. انتشارات دانشگاه کمبریج تمام ۷۰۰ عنوان کتاب الکترونیک خودش را تا آخر ماه می ۲۰۲۰ (۱۱ خرداد) رایگان ارایه می کند. این آثار  با فرمت HTML هستند.


لینک ورود: www.cambridge.org/core/what-we-publish/textbooks


7. پایگاه JSTOR، منابع علمی خود را در دسترس عموم قرار داد.این منابع شامل ۶۰۰۰ کتاب الکترونیک و بیش از ۱۵۰ ژورنال علمی است که نیاز به هیچ گونه ثبت نام و یا ورود آنلاین ندارد و طبق گفته سایت در تلاش هستند که تعداد کتاب ها را بالاتر ببرند.


لینک ورود: www.jstor.org


8. 450 دوره دانشگاه Ivy League رایگان شده است. این دوره ها مربوط به دانشگاه های زیادی است که در این مجموعه عرضه شده است.


لیست دوره ها را می توانید اینجا ببینید: www.classcentral.com


9. شرکت نرم افزاری Downdog که مجموعه نرم افزارهای آموزش یوگا را ارائه می کند، به دلیل شیوع کرونا استفاده تمامی نرم افزارهایش را برای دانش آموزان و دانشجویان و همچنین کادر درمان رایگان کرده است.


لینک ورود: www.downdogapp.com


10. سایت آموزشی فرادرس 500 ساعت آموزش رایگان و فارسی را در اختیار کاربران قرار داده است.این آموزش ها در زمینه های مختلف هستند.


لینک ورود: www.faradars.org/ev/fredu98


11. مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اعلام کرد که تا پایان فروردین دسترسی به مقالات پایگاه های علمی این مرکز، برای همه (بدون نیاز به کدشناسایی و کلمه عبور)  رایگان است.


لینک ورود: www.ricest.ac.i


12. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، 130 عنوان کتاب pdf


در حوزه های تاریخ شفاهی فرماندهان در دوران دفاع مقدس، روزشمارها، اطلس ها، کتب نبردی، مطالعات اجتماعی و آثار ترجمه ای را در لینک زیر قرار داده است.


لینک ورود: http://www.defamoghaddas.ir/portal/page/54


 


انتهای پیام/


اشتراک در:

کلمات کلیدی: نهادهای علمی، معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، دانشگاه مک گیل کانادا، دانشگاه تهران، کودک و نوجوان، دانشگاه کمبریج، یوگا، کرونا، علوم و فناوری

نظر خود را بنویسید