منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره_ منوچهر اکبری از معدود استادانی است که در پژوهش های ادبیات انقلاب و دفاع مقدس مطالعات گسترده کرده و در این باره صاحب تالیفات متعدد و نظریه های تازه ای است.

وی در معرفی اثر خود اظهارکرد: ادبیات شهادت، بسیار گسترده تر از سایر گونه های ادبی معمول مانند: ادبیات پایداری و ادبیات مقاومت است و از وجوه ناشناخته ای نیز برخوردارست، که این کتاب به این وجوه ناشناخته پرداخته و پنجره تازه ای به روی مطالعات ادبی معاصر باز کرده است؛ ادبیات شهادت نه تنها از مرگ سخن نمی گوید بلکه  زندگی را توصیف می کند. همچنین عشق و نشاط از عناصر اصلی و همیشگی این گونه ادبی است.

اکبری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر یک نوزایی ادبی را شکل داده و عرصه پردامنه ای را پیش روی محققان قرار داده است و ادبیات شهادت را در فرهنگ ایرانی-اسلامی بسیار باسابقه توصیف کرد و معتقد است این عرصه میتواند بسیاری از تحقیقات و رساله های دانشگاهی را در عرصه های عرفانی، حماسی، حکمی و غنایی در شعر و نثر را به خود اختصاص دهد.

منوچهر اکبری همچنین از سازمان های حمایت کننده از ادبیات غنی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تقدیر به عمل آورد و نقش این مراکز در تولید و انتشار این گونه های ادبی را مهم و ارزنده دانست.

گفتنی است« کتاب ادبیات شهادت در دهه اول انقلاب اسلامی» در ۲۸۰ صفحه قطع وزیری توسط انشارات باغ موزه دفاع مقدس منتشر گردیده است.

 

انتهای پیام/
اشتراک در:

کلمات کلیدی: ادبیات شهادت در دهه اول انقلاب اسلامی، ادبیات شهادت، دانشگاه تهران، انتشارات باغ موزه دفاع مقدس، منوچهر اکبری، ادبیات پایداری، ادبیات مقاومت

نظر خود را بنویسید