منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر


دیار حبیب
 


به گزارش روابط عمومی دانشکده فرهنگ و ارتباطات داشگاه سوره _کتاب گویای «از دیار حبیب»، نوشته سید مهدی شجاعی در آستانه ماه محرم از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.


«از دیار حبیب» شامل قصه هایی کوتاه است که گوشه هایی از زندگی حبیب بن مظاهر، یار کهنسال امام حسین(علیه­السلام)، را به مخاطب ارائه می کند. البته بیشتر این داستان، به موضوع شهادت حبیب در کربلا و بیان احساسات پاک و شجاعانه او نسبت به امام(علیه­السلام) پرداخته است. داستان از جایی آغاز می شود که حبیب بن مظاهر و میثم تمّار در یک دیدار در حضور مردم، از عاقبت کارشان و نحوه شهادت شان حرف می زنند.


 شجاعی در این کتاب با روایت و نثری ساده، مخاطب را با اتفاقات تاریخی و رشادت های این دو یار باوفای امام حسین(علیه­السلام) آشنا می کند.


در بخشی از کتاب گویای «از دیار حبیب» می شنویم: «چهره حبیب آن قدر آشنا است که در دیدرس روشنایی مشعل، شناخته شود و با احترام و عزت پروانه عبور بیابد. حضور بی وقت و ناگهانی حبیب در میان قبیله، جز سئوال و اضطراب و حیرت چه می تواند در پی داشته باشد. به چشم برهم زدنی، حبیب در میان دایره ای از مشعل و سئوال و کنجکاوی قرار می گیرد، همه مردان قبیله می خواهند بدانند که چه خبری پیر قبیله را این وقت شب به بیابان کشانده است. همه، همدیگر را به سکوت دعوت می کنند تا حبیب سخن بگوید :«بهترین هدیه ای که رائدی برای قبیله اش می آورد، چیست؟ من همان را برایتان آورده ام...»


 


انتهای پیام/


اشتراک در:

کلمات کلیدی: کتاب گویا - از دیار حبیب - سید مهدی شجاعی - انتشارات کتاب نیستان - واقعه عاشورا - ماه محرم - امام حسین - حبیب ابن مظاهر - میثم تمار - یاران امام حسین

نظر خود را بنویسید