منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر


حرف حساب
 


به گزارش روابط عمومی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره_ کتاب «حرفی به قدر کفایت (الگوی ارتباطات کلامی در نهج البلاغه)» نوشته حمید شکری اویلق و سید بشیر حسینی به تازگی و همزمان با عید غدیر خم، توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.


  در این کتاب تلاش شده تقریبا تمامی نقطه نظرات امام علی (علیه السلام) درباره پدیده ارتباط کلامی و نیز شیوه های ارتباط کلامی ایشان بر اساس تحلیل محتوای کیفی، جمع آوری و تحلیل شود. به ادعای نویسندگان اثر می توان گفت این کتاب اولین اثری است که علوم ارتباطات را به نهج البلاغه پیوند می زند و از دل آن، سعی در ارائه مدلی به عنوان  پدیده ارتباط کلامی دارد.


این کتاب شامل سه فصل کلی و مرتبط است که عناوین شان به ترتیب عبارت است از: «تحلیل و پردازش مضامین مرتبط با ارتباطات کلامی نهج البلاغه»، «مفاهیم، تعاریف و دیدگاه های نظری» و «استنباط و تدوین مدلی برای ارتباطات کلامی.»


 


در فصل اول تمام اطلاعات، داده ها و واحدهای معنایی مورد نظر و مطلوب همراه با تحلیل مضمونی نسبتا ساده و خلاصه استخراج، جمع بندی، کدگذاری و دسته بندی شده اند.


در فصل دوم هم مفاهیم، تعاریف، دیدگاه ها و نظریات مرتبط با موضوع ارتباط، ارتباط کلامی، مدل های ارتباطی، که حاصل تفکر اندیشمندان شهیر بوده اند ارائه شده اند تا درباره ادبیات نظری موجود و دیدگاه های مختلف در حیطه موضوع و یافته های کتاب آگاهی و شناخت بهتر و کامل تری پیدا شود. در واقع در فصل اول، نگاه، نگرش و تعریف حضرت امیر (علیه السلام) از موضوع کتاب ارائه و در فصل دوم بر این موضوع تمرکز شده که اندیشمندان و عالمان متخصص در این زمینه چه نظر و تعاریفی دارند.


سومین فصل کتاب «حرفی به قدر کفایت» هم با تکیه بر مطالب دو فصل پیشین، عصاره یافته ها و جمع بندی بحث ارتباط کلامی در قالب مدل استنباطی و اکتشافی است.


 


این کتاب با ۲۹۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.


 


منبع خبر:خبرگزاری مهر


انتهای پیام/


اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سوره - دانشکده فرهنگ و ارتباطات - کتاب خوب - نهج البلاغه - امام علی - امبرالمومنین - ولایت - انتشارات سروش - سید بشیر حسینی - حمید شکری - انتشارات سروش

نظر خود را بنویسید