منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر


هفدهم
 


به گزارش روابط عمومی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره 17 مرداد ماه روز خبرنگار است ، این روز مصادف با شهادت خبرنگار محمود صارمی در سال 1377 در مزارشریف افغانستان توسط گروه تروریستی طالبان است که همین امر نشان از وظیفه خطیر حرفه خبرنگاری است. خبر که در طول تاریخ از اهمیت فروانی برخوردار بود با پیچیده شدن زندگی اجتماعی از اهمیت دوچندان برخوردار شد؛ به نحوی که پیدایش مطبوعات مدیون خبر است و تا کنون خبر مهمترین کارکرد رسانه بوده است.


با رشد خبر، خبرنگاری ایجاد شد؛ شغلی که در اندک زمان تخصص و تعهد دو بال آن شدند. خبرنگار متخصص و متعهد دارای مسوولیت اجتماعی است ، وی نسبت به جامعه ، فرهنگ ، دین ، تاریخ و سنت مسوول است.


امروزه با توجه به رویکرد توسعه درون زا و تاکید بر توسعه بومی در ایران این مسوولیت بار مضاعفی بر دوش خبرنگار نهاده است. خبرنگار ایرانی در راستای دغدغه توسعه بومی ایران باید نسبت به پدیده های ملی ، منطقعه ای و بین المللی اشراف داشته باشد. جستجوگر و با نگاه خبرنگاری توسعه به طرح ها و برنامه های بخش دولتی و خصوصی نگاه کند و به عنوان نگهبان و ناظر عملکرد دولت ها نقش خود را به درستی ایفا کند.


این نوع خبرنگاران نسبت به ملت و مخاطب خود متعهد هستند. تاریخ رسانه ایران شاهد خبرنگاران مسوول و متعهدی بوده است که نقش آنان بر دل و جان مردمان این سرزمین نقش بسته است و بی شک می توانند سرلوحه خبرنگاران جوان و پر انگیزه ما به ویژه دانشجویان باشند.


 - دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره این روز پر افتخار را به همه خبرنگاران متعهد کشو به ویژه استادان ، دانش آموختگان و دانشجویان رشته روزنامه نگاری و روابط عمومی که در این حیطه فعالیت دارند، تبریک عرض می کند و خواستار توفیق روز افزون این عزیزان است. " خبرنگاران عزیز روزتان مبارک و قلم تان پرتوان باد."  


 


انتهای پیام/


 


اشتراک در:

کلمات کلیدی: 17 مرداد - روز خبرنگار - خبر - دانشکده فرهنگ و ارتباطات - روزنامه نگاری - دانشگاه سوره - ایران

نظر خود را بنویسید