منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر


کلهر
 


به گزارش روابط عمومی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سورهتازه ترین کنسرت کیهان کلهر به صورت آنلاین روز چهارشنبه ١۵ مرداد ماه از طریق صفحات مجازی اینستاگرام و یوتوب وی برگزار می شود.


 


کلهر پیش از به تعویق افتادن این رویداد هنری در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشت:دوشنبه، سیزده مرداد ماه، شهر خاموش را در خانه هایتان می نوازیم.


فروردین نود و هشت و در شروع تور «شهر خاموش» قرار بر رفتن به اغلب شهرهای کشورمان را داشتیم و بخشی از برنامه ی ما نیز کنسرت برای هموطنان در شهرهای مرزی و از سرگیری اجراهای رایگان پیرو تور قبلی در مناطق محروم بود که بدلیل شیوع بیماری امکان پذیر نشد.ازین رو تصمیم بر ادامه ی این اجراها به صورت پخش زنده در فضای مجازی و با امکان دسترسی رایگان برای همه ی مخاطبان در اینستاگرام و یوتیوب گرفتیم تا درین احوال، برای ساعتی، هم دلانه در کنارتان بنوازیم و بشنویم.


به این منظور دو مکان زیبا که برای تمام ایرانیان خاطره انگیز و عزیز است را در تهران و اصفهان انتخاب کردیم که اطلاعات آن متعاقبا از همین صفحه به آگاهی شما عزیزان خواهد رسید.متشکریم از خانواده ی هاکوپیان که همواره حامی اهالی فرهنگ و هنر بوده اند و بیش از یک سال است که هم سفر شهر خاموشند.


 


کلهر1
 


 


چرا باغ اتحادیه؟!


«خانه باغ اتحادیه» یا «خانه ی امین السلطان» هم از منظر تاریخی و هم از منظر معماری و هنری برای برگزارکنندگان این کنسرت حائز اهمیت بسیار است اما اصرار کیهان کلهر به نواختن در این مکان عزیز و بی قیمت به دلیل خاطرات شیرینی ست که او و بیشتر ایرانیان با تماشای سریال دایی جان ناپلئون ساخته ی هنرمند بزرگ ناصر تقوایی، بر اساس نوشته ی نویسندهی عالیقدر «ایرج پزشکزاد» دارند. لازم به توضیح است که شهر خاموش به دلیل محدودیت زمان پخش زنده در اینستاگرام در دو بخش و طی دو برنامه ی متفاوت در تاريخهای پانزدهم مرداد ماه از تهران و نوزدهم مرداد ماه از اصفهان اجرا خواهد شد.


قطعاتی که در بخش نخست خواهید شنید بقرار


محبوب من، مرا از خود مرنجان


شهر خاموش


قطعاتی که در اصفهان نواخته خواهند شد بقرار:


طرقه


آتشگاه


شهر خاموش


خواهند بود


 


گفتنی است که مجموعه "شهرخاموش" حاصل همکاری


کیهان کلهر نوازنده جهانی کمانچه و موسیقیدان ایرانی، بروکلین رایدر و کوارتت زهی است. این آلبوم در سبک های موسیقی کلاسیک و خاورمیانه ای در ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ (۱۲ اوت ۲۰۰۸) توسط انتشارات موسیقی ورلد ویلج میوزیک در سطح بین المللی، و توسط انتشارات آوای خورشید در سطح ایران منتشر شد.


 


 


قابل توجه است که علاقمندان می توانند با مراجعه به صفحاتkayhan_kalhor، @hacoupianinc@ برای تماشای آنلاین این کنسرت ها اقدام نمایند.


 


کلهر2
 


 


 


انتهای پیام/


اشتراک در:

کلمات کلیدی: شهر خاموش - کنسرت آنلاین - کیهان کلهر - موسیقی - موسیقی سنتی - هنر ایرانی - دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره

نظر خود را بنویسید