منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، نخستین نشست وبیناری شورای عالی و کارگروه تخصصی انیمیشن سوره، با حضور مسئولین دانشگاه و استادان گروه آموزشی انیمیشن آقایان دکتر کیارش زندی(هیأت علمی و مدیر گروه انیمیشن دانشگاه سوره و مدیر شورای عالی انیمیشن)، و دیگر اعضاء؛ آقایان: محمدرحیم لیوانی(مدیر مرکز  تولیدات انیمیشن صدا و سیما: صبا)، احسان کاوه(مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری)، محمدرضا کریمی صارمی(دبیر جشنواره بین المللی پویانمایی تهران)، سیدنجم الدین دکتر امیرشاهکرمی(هیأت علمی گروه انیمیشن دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر ناصر گلمحمدی(هیأت علمی گروه انیمیشن دانشگاه صدا و سیما) و دکتر محمدرضا حسنایی(هیأت علمی گروه انیمیشن دانشگاه هنر) برگزار شد.
دکتر محمدحسین ساعی رییس دانشگاه سوره در سخنان خود گفت: یکی از حوزه هایی که برای ما معنی استراتژیک دارد، حوزه انیمیشن است که متأسفانه در کشور روی این حوزه سرمایه گذاری صورت نگرفته. این که مجموعه گردش مالی حوزه انیمیشن را بخواهیم با برخی از کشورهای همسایه مقایسه کنیم، شاید بتوان این عدم توجه را نشان داد، اگرچه در سالیان اخیر توجهاتی صورت گرفته ولی نمی توان گفت که انیمیشن به یکی از صنایع فرهنگی و یا صنایع خلاقیت درجه یک کشور تبدیل شده. 
وی در ادامه با اشاره به وجود گلایه مندی در این حوزه گفت: عزیزان شاید این گلایه را داشته باشند مبنی بر این که آموزش ها و سرفصل دروسی که ارائه می شود، به نظر می رسد نیازمند بازنگری است.
وی ادامه داد: در احکامی که برای دوستان تدوین شده، در اولین بند آن اشاره به بازنگری دارد. طوری که رشته ها و گرایش هایی را برای انیمیشن ایجاد کنیم که اگرچه ممکن است مبحث را تخصصی تر کند، ولی به سرعت دانشجویان را در بازار کار جذب خواهد کرد تا به صورت حرفه ای بتوانند مشغول فعالیت شوند.
وی در ادامه اظهارات خود درخصوص طراحی رشته ها گفت: رشته های متعددی در بازار کار وجود دارد که فراتر از حوزه انیمیشن در حال فعالیت هستند ازجمله جلوه های ویژه که فضای گسترده ای را ایجاد کرده و بازار کار بزرگی دارد. به نظر می رسد که این حوزه برای تربیت نیروی انسانی، نیازمند سرمایه گذاری باشد. 
وی در ادامه اظهار داشت: رشته دیگری مدنظر هست که در دانشکده فرهنگ و ارتباطات راه اندازی شود که مربوط به بازی های رایانه ای است که در صورت راه اندازی آن، حتمأ باید ارتباط جدی بین گروه انیمیشن دانشکده هنر و دانشکده فرهنگ و ارتباطات برقرار شود و شخص آقای دکتر زندی باید بتوانند این دو رشته آموزشی را به هم متصل و منسجم نمایند. 
وی با اشاره به این که رشته انیمیشن در دانشگاه سوره فقط در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود، خاطرنشان کرد: درخواست و توقعی که از آقای دکتر زندی داریم، این است که کمک کنند در مقطع کارشناسی نیز گرایش هایی که دوستان در شورای عالی تدوین نهایی آن را برعهده می گیرند، بتوانیم راه اندازی کنیم. در این مسیر، از دوستان کمک هایی انتظار می رود چه به لحاظ فکری و عملیاتی و همین طور به لحاظ مالی. 
آن چه به نظر می رسد، در حوزه منابع دارای مشکل هستیم. ان شاءالله دوستان درخصوص حل مشکلات همت گذارند. حتی می توان از ظرفیت پایان نامه دانشجویان برای تولید منابع درسی استفاده شود. 
ساعی در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت هدف مند در عرصه انیمیشن گفت: چیزی که ان شاءالله در چندسال حضور پربرکت در کنار یکدیگر که شروعش از امروز است، انتظار می رود که بعد از سه سال بتوانیم زیست جامعی در حوزه فعالیت های انیمیشن به محوریت دانشگاه سوره ایجاد کنیم. در حوزه آموزش های آزاد که در ۵سال اخیر تعطیل شده بود، ولی به حمدالله چند ماهی است که این حوزه فعال شده و یکی از حوزه های جدی که مدیر جدید در حال پیگیری است، حوزه انیمیشن است و می شود در آن حوزه آمادگی بیشتری ایجاد کرد و با حمایت از جشنواره های فرهنگی، هدفی ایجاد شود که جایگاه انیمیشن به عنوان یک صنعت فرهنگی استراتژیک در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاهش ثبت شود و ان شاءالله حضور بین المللی پیدا کند.  این اتفاق با همت بزرگوارانی که در این گروه هستند، دور نخواهد بود که به جایی خواهیم رسید که اگر هر انسان آگاهی در ۱٠ سال آینده از ۵ کشور برتر در حوزه انیمیشن دارای اقتدار و نفوذ و اثرگذار نام برد، حتمأ ایران یکی از آن ۵ کشور باشد ان شاءالله.





اشتراک در:

کلمات کلیدی: نشست آنلاین، شورای عالی و کارگروه تخصصی انیمیشن، دانشکده هنر، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید